• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS-2 Super PH500M

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
En bild till är den värd. Tavlan drar lite åt det fuktskadade bruna hållet. Sedan är det även så att detta är en albino, minutvisaren och fältet runt index har varit orange.
image.jpg
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Riktigt salt dykare Aurum!
Tack för ytterligare en kvalitetstråd, inspirerande
Jäkligt spännande lösning på glasring/vridning, gillar den:)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Men visst finns det två versioner av denna.. en med orange detaljer och en utan?
Kan ha sökt för snabbt, men det finns två olika designer. En vit och en orange. Den jag har med kortare index gjordes nog bara i orange. De av dem som ser vita ut är blekta. Jag kan se att det är lite färg kvar på min.
 

Gentle_Giant

Cartier
Grattis!! :)

Ser ju faktiskt riktigt bra ut, hade kunnat vara i mycket värre skick! Intressant att glasringen endast var för bezelbyte, kommer ej ihåg var jag läste att den skulle vara för glaset också... eller så är det jag som har blandat ihop saker och ting. Lycka till i jagandet av krona, är som du vet själv intresserad av en orginalkrona.

Smiter in med en liten bild på mitt ex, kul med en släkting på forumet!

cEXaa8J.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Snyggt!

Tycker det är imponerade att du öppnar och fixar iordning dinkorna du köper, tar ut tavlan och urverket och så. Imponerande!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Grattis!! :)

Ser ju faktiskt riktigt bra ut, hade kunnat vara i mycket värre skick! Intressant att glasringen endast var för bezelbyte, kommer ej ihåg var jag läste att den skulle vara för glaset också... eller så är det jag som har blandat ihop saker och ting. Lycka till i jagandet av krona, är som du vet själv intresserad av en orginalkrona.

Smiter in med en liten bild på mitt ex, kul med en släkting på forumet!

Din är så jäkla fin. Tyvärr är det lite glapp i min vridring och det verkar inte som man kan få upp de fjädrande stiften som trycker upp vridringen. Får kanske köra på den distansring där om jag hittar en...

Angående skicket såg den klart värre ut när jag fick den, första bilden, för det var lysmassa utsvettat på mitten av tavlan.

Varför jag säger att ringen endast är till för vridringsbyte är för att jag skruvade isär uret. Han som skrev att det var för att byta glas hade nog inte själv plockat isär uret. Tror det stod på den där vintagecertinasidan. Både ringen på framsidan och boettlocket satt så jäkla hårt att jag bröt sönder ett boettöppnarverktyg. Fick använda lite egna speciallösningar med momentarmar ute i gjuteriet för att få upp allt. Hör av mig om/när jag hittar krona.
Snyggt!

Tycker det är imponerade att du öppnar och fixar iordning dinkorna du köper, tar ut tavlan och urverket och så. Imponerande!
Tack! Det jobbigaste är när man försöker tvätta tavlor, man vet aldrig vad som händer... Dock jäkligt kul att se och känna resultatet när man tar bort 20 års misshandel och vridringen går att vrida igen tex.
 
Topp