• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS Action Diver Automatic P80- 2017

Hankiis

Omega
Har haft den "nya" blåa i precis ett år nu. Är riktigt nöjd.
Microlänken är grym, framförallt på varma sommardagar när armen sväller lite.
300m gör att jag gladeligen badar med den vilket är viktigt för mej. Vill inte lägga ifrån mej den på stranden och tycker faktiskt det är snyggt.
Den blå urtavlan är urläcker. Tittade först på den svarta med turkos visare men tyckte det blev lite "hårt"

Gjorde misstaget att betala fullpris hos AD men får väl se det som läropengar när jag kikar på nästa inköp.
ja jag kikar på något finare, mer dressat men detta kommer fortsatt att vara min sommarklocka :)

Har även en DS podium Square Titanium qvarts som jag haft i drygt 10 år. Safirglaset gör att den forfarande ser bra ut. Den grå tavlan matcher bättre mot gråa och svarta kläder.
Den är ett bra komplent.

Det stora minuset med Certina är bandbredden som gör att det är svårare att hitta alternativa band.
Annars är Certina oerhört prisvärt. Absolut topp i value for money.
 
Senast ändrad:

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Har haft den "nya" blåa i precis ett år nu. Är riktigt nöjd.
Microlänken är grym, framförallt på varma sommardagar när armen sväller lite.
300m gör att jag gladeligen badar med den vilket är viktigt för mej. Vill inte lägga ifrån mej den på stranden och tycker faktiskt det är snyggt.
Den blå urtavlan är urläcker. Tittade först på den svarta med turkos visare men tyckte det blev lite "hårt"
Gjorde misstaget att betala fullpris hos AD men får väl se det som läropengar när jag kikar på nästa inköp.
ja jag kikar på något finare, mer dressat men detta kommer fortsatt att vara min sommarklocka :)

Har även en DS podium Square Titanium qvarts som jag haft i drygt 10 år. Safirglaset gör att den forfarande ser bra ut. Den grå tavlan matcher bättre mot gråa och svarta kläder.
Den är ett bra komplent.

Det stora minuset med Certina är bandbredden som gör att det är svårare att hitta alternativa band.
Annars är Certina oerhört prisvärt. Absolut topp i value for money.

Du kan lätt pressa dit ett 22 mm band mellan luggsen på din Certina som mäter 21 mm, nästan bara en fördel..:cool:
 

Stig Hud

Breitling
Tack för en fin recension och bra bilder som kompletterar texten. Känns som mycket klocka för pengarna, nästan en investering ;)
 
Topp