• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS Action Diver Ej centrerad bezel

kimn1904

Breitling
Tjena forumet
Fick idag hem min första "riktiga" klocka. Förväntansfull som jag är packar jag upp och känner på klockan och märker att bezeln ej är helt centrerad.

Mina frågor är, tycker ni det är något att bry sig om? Är detta vanligt? Kan jag få en ny om jag vill? Känns ju inte som ett jätteproblem men ändå störande när man är petig av sig.

Svårt att få till bra bilder med mobilkamera men gjorde mitt bästa.

Tacksam för svar!
 

Bilagor

  • 20151222_183015.jpg
    20151222_183015.jpg
    96.7 KB · Visningar: 512

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tjena forumet
Fick idag hem min första "riktiga" klocka. Förväntansfull som jag är packar jag upp och känner på klockan och märker att bezeln ej är helt centrerad.

Mina frågor är, tycker ni det är något att bry sig om? Är detta vanligt? Kan jag få en ny om jag vill? Känns ju inte som ett jätteproblem men ändå störande när man är petig av sig.

Svårt att få till bra bilder med mobilkamera men gjorde mitt bästa.

Tacksam för svar!
Borde väl gå att fixa genom att ta bort bezeln och centrera om insertet? Hur mycket spel finns det mellan klicken?
 

tomva1

Omega
Njae känns väl inte helt ok va? Jag hade stört mig på det, gör du det så tycker jag absolut du ska höra av dig till stället där den inhandlades. Fin klocka annars, gratulerar!
 
Tjena forumet
Fick idag hem min första "riktiga" klocka. Förväntansfull som jag är packar jag upp och känner på klockan och märker att bezeln ej är helt centrerad.

Mina frågor är, tycker ni det är något att bry sig om? Är detta vanligt? Kan jag få en ny om jag vill? Känns ju inte som ett jätteproblem men ändå störande när man är petig av sig.

Svårt att få till bra bilder med mobilkamera men gjorde mitt bästa.

Tacksam för svar!

Kontakta säljare och kräv justering eller nytt ur. Tror inte du klarar att ha klockan på detta viset.
Dessutom har du rätt att kräva ett perfekt ur om du köpt det nytt.
Det är ju tråkigt att vänta på fix men nödvändigt om du skall bli nöjd.
Passa på att kolla gången också. Är den inte inom specifikation så reklamera även detta.
Lycka till!
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Skulle störa mig, är ruskigt anal när det kommer till just detta.
Sålde min bronsare till min mindre nogräknade bror just pga detta.
 

Wiliamo

Panerai
Lämna in den, borde inte vara några problem. Att justera ett bezel går fort. Håller dessutom med @BluesmanV8, passa på att kolla gångavvikelsen. En kompis DS Action Diver plussade 25 sekunder per dygn och detta blev självklart åtgärdat och kompenserat. Certina är för övrigt riktigt bra, ett utmärkt val av första klocka!
 
Senast ändrad:

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hur liten den där skevheten är, kommer den ändå alltid att irritera dig så självklart skall du reklamera denna klocka.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Inte ens nån Rolle jag ägt har klickat sig exakt rätt. Ganska vanligt oavsett prisklass. Jag brydde mig fem minuter, sen fanns det viktigare saker att tänka på. ;)
Men fixa det om du stör dig. Det behöver du inte byta klockan för. Lätt fixat för en urmakare eller någon händig.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Inte ens nån Rolle jag ägt har klickat sig exakt rätt. Ganska vanligt oavsett prisklass. Jag brydde mig fem minuter, sen fanns det viktigare saker att tänka på. ;)
Men fixa det om du stör dig. Det behöver du inte byta klockan för. Lätt fixat för en urmakare eller någon händig.
Precis. Utav de fem Rolex Submariner som jag har haft har bara en varit precis på f-håret. Det är ett icke-problem om du frågar mig.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Inte ens nån Rolle jag ägt har klickat sig exakt rätt. Ganska vanligt oavsett prisklass. Jag brydde mig fem minuter, sen fanns det viktigare saker att tänka på. ;)
Men fixa det om du stör dig. Det behöver du inte byta klockan för. Lätt fixat för en urmakare eller någon händig.

Ha! Rolle...
Rätt ska vara rätt. Inte acceptabelt på en Breitling i alla fall. :)

Man har ju dock olika krav på sin leverantör.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ha! Rolle...
Rätt ska vara rätt. Inte acceptabelt på en Breitling i alla fall. :)

Man har ju dock olika krav på sin leverantör.
Haha inget sånt hat. ;)
Det har väl inte varit fel på glasringarna i sig, utan det är väl bara att anpassa inserten lite? Tror jag. Jag har som sagt aldrig brytt mig om att få det åtgärdat.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Precis. Utav de fem Rolex Submariner som jag har haft har bara en varit precis på f-håret. Det är ett icke-problem om du frågar mig.
Samma här, ingen av de två tt subc jag ägt har heller varit exakt.

Plocka undan kameran och använd klockan. Gå på en GTG i framtiden så kan någon vänlig stjäl sen bara klicka loss bezeln och centrera den. Tills dess se det som en charmig detalj. Jag hade i alla fall inte orkat strula.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Min sub centrerar inte helt hundra heller. Går ju dock att vrida tillbaks den lite i "friläget". Svårt att förklara men lite som ett halvt klick bak när man klickat ett klick fram.
 

Rivalen

Rolex
Ungefär som på min U1. Är där ibland - när jag läser sådana här trådar - och vrider runt ett varv för att se om det blir annorlunda. Men sitter inte övre hörnen på 12index ocentrerat jämfört sekund 59 och 01 markeringarna? Aningen innerkant på 01 och aningen ytterkant på 59. Jag skulle nog fundera på om det syns tydligare om bezel 60 markeringen är helt i sync med tavlans 12 markering? Kollade nu - samma på U1 fast åt andra hållet.
 

kimn1904

Breitling
Tack för alla svar!
Var igår kväll helt 100 på att jag skulle reklamera klockan, men idag så slet jag av plasten på klockan och bestämde mig för att leva med felet tills jag tar mig till en urmakare och får det fixat :)
 
Topp