• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Certina ds action diver eller Seiko presage?? Hjälp mig välja min första klocka

Certinan är mycket trevlig. Finishen är bra och vad man förväntar sig i prisklassen.
Jag gillar att den inte bygger så mycket på höjden. Tycker den är lagom på bredden också. Den är biffig men inte för stor.
Hade gärna sett ett keramiskt vridringsinlägg istället men akryl ger rätt cool karaktär också. På de nya är det aluminiuminlägg.
Tog fram min i dag :)
DSC_9283.JPG
Återigen MIN åsikt. Gillar inte när folk ska börja tjafsa om småsaker för man har olika åsikter. Men för mig skulle en klocka kännas för stor om bandhornen sticker ut över handleden som den gör iaf. på den bilden. Anledningen till att jag vädrar denna åsikt är för att jag vet att det är många som brukar hålla med om detta. Sen finns det säkert.många som inte tycker det men får känslan av att de flesta klocknördar skulle tycka att det där åtminstone är på gränsen till för stort? Jag gör det MEN det viktigaste är såklart vad ägaren känner.

Återigen MIN åsikt. Gillar inte när folk ska börja tjafsa om småsaker för man har olika åsikter. Men för mig skulle en klocka kännas för stor om bandhornen sticker ut över handleden som den gör iaf. på den bilden. Anledningen till att jag vädrar denna åsikt är för att jag vet att det är många som brukar hålla med om detta. Sen finns det säkert.många som inte tycker det men får känslan av att de flesta klocknördar skulle tycka att det där åtminstone är på gränsen till för stort? Jag gör det MEN det viktigaste är såklart vad ägaren känner.

Det är nog bilden och vinkeln som gör den ser ut att sticka ut över. Den är rätt bra på längden lug 2 lug som gör den bärbar trots diameter, tycker den bär skönare än t ex steinhart ocean one som är längre lug2lug men 1mm mindre på diametern. Men jag är fel person att prata om storlekar så som gärna bär g-shock till vardags :p

Defenitivt Certinan, snyggaste och bästa dykaren för det priset, no doubt about it. Mikrojusteringslås (utan verktyg), riktigt trevligt urverk, fantastiskt snygg design och 300m WR med bra lume. Vad mer behöver du?!

Ganska säker på att det är samma lug2lug som denna och min 17.5cm handled har inga problem med längden
IMG_20171215_090727.jpg

Senast ändrad:
Hej igen.
Här är den på handleden
Vad säger ni då? Butikssäljaren sa att den satt perfekt liksom, själv kände bra inga stort klocka als som jag tänkte
PS: med blå visaren fanns det inte, fotade ändå
1A3B12A5-8C52-4180-80A6-D19F7FF5C4E6.jpeg

Certinan är mycket trevlig. Finishen är bra och vad man förväntar sig i prisklassen.
Jag gillar att den inte bygger så mycket på höjden. Tycker den är lagom på bredden också. Den är biffig men inte för stor.
Hade gärna sett ett keramiskt vridringsinlägg istället men akryl ger rätt cool karaktär också. På de nya är det aluminiuminlägg.
Tog fram min i dag :)
DSC_9283.JPG
Helt enig, de senare modellerna är verkligen trevliga... Och sjukt prisvärda. Precis som du säger känns den fet, men i själva verket är den ganska slank o bekväm!

Hej alla Klocksnackare!
Jag är ny här och försökte söka mig efter svar men kände att det är lättare att ställa en rak fråga och veta eran åsikt som är proffs genom klock’världen

Jag var ute efter en bra och min riktigt första klocka som jag kan ha 24/7 samt bada med!
Men budgeten låter inte gå över 10k så tänkte under 10k och har hittat två som tyckte.

1) Certina ds action diver sea turtle conservancy special edition 43mm / Safirglas / 300m / Priset är 7100-7890kr
2) Seiko presage srpb71j1 41mm / Safirglas /
100m / 3695kr

Certinan var mycket schysst toppenfin tavlan med sekundvisaren och kanske lite bättre finish liksom eller vet inte.
Seikon mest tyckte var simple design liksom och med bra funktion typ helt ok:D men fint.
Och nu vet inte riktigt vilken ska köra på så hjälp mig please:arghh: förlåt för mycket text:bag:

5D4A4AF0-82BF-4829-A306-12F76368BFD3.jpeg

7F1E3866-789A-4C56-98B9-B1CD9EBA433B.jpeg

C07C42CA-F80F-45D6-B619-2C3D5E344857.jpeg

7FAAA4EB-6F12-4291-9853-EC5015A3307B.jpeg
I min mening har certinan bättre finish marginellt... Men seikon är också grym, har en liknande sarb 033, den känns fin-fin... Men jag hade nog kört certinan i slutändan

Jag hade kört Certinan i kvartsversion faktiskt, Ett precidriveverk och sen är själva klockan mindre och snyggare tycker jag,

Hade en ds action automatisk med blå urtavla jag fick i studentpresent. Var otroligt nöjd med den.. tills den blev stulen..

Tillbaka
Topp