• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

certina ds podium mått

shark

Breitling
hej jag ska köpa en certina ds podium titan från butik men undrar över måtten är det dam mått ? eller lagom? här kommer dom tack på förhand !

Diameter-43 mm
Tjocklek- 14 mm
Armbands bredd -19 mm
armbandslängd 21 cm
 

Asplund

Patek
2-Faktor
hej jag ska köpa en certina ds podium titan från butik men undrar över måtten är det dam mått ? eller lagom? här kommer dom tack på förhand !

Diameter-43 mm
Tjocklek- 14 mm
Armbands bredd -19 mm
armbandslängd 21 cm

Det är inte dam mått.

I och med att du frågar, är du möjligtvis Arnold Schwarzenegger :)
 

Noami

Cartier
Hej och välkommen!

43mm är långt ifrån ett dammått, om det nu finns någon standard för sådant. Sen är det svårt att säga om det passar dig eller inte, det är lite av en smakfråga. Testa och känn efter.
 

shark

Breitling
tack glömde skriva att det är från e-butik:facepalm: okej tack för snabba hjälpen jag får helt enkelt ta hem och testa men då vet jag att det inte kommer se klent ut jag är nybörjare med klockor bara haft parfymklocka så jag har inte så bra koll men vad betyder
Kaliber ETA 251.262
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
tack glömde skriva att det är från e-butik:facepalm: okej tack för snabba hjälpen jag får helt enkelt ta hem och testa men då vet jag att det inte kommer se klent ut jag är nybörjare med klockor bara haft parfymklocka så jag har inte så bra koll men vad betyder
Kaliber ETA 251.262
Det betyder att urverket är ett ETA av typ 251.262. Jag kan dock inte bidra med mer detaljer om just det urverket. Finns säkert någon på forumet som är en fena på ETAs urverk och kan berätta mer.

EDIT:// jag kan nämna att ETA är bland de största (störst?) urverkstillverkarna och som ägs av Swatch.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
tack glömde skriva att det är från e-butik:facepalm: okej tack för snabba hjälpen jag får helt enkelt ta hem och testa men då vet jag att det inte kommer se klent ut jag är nybörjare med klockor bara haft parfymklocka så jag har inte så bra koll men vad betyder
Kaliber ETA 251.262
Urverket är inget att klaga på. Har verket på handleden för tillfället och kan rekommendera det. Vad jag vet så är Podium en bra klocka :)
Hur stora handleder har du?
 

shark

Breitling
tack för hjälpen grabbar ska nog gå vägen slänger ut en bild när den har landat på min arm så får vi bedöma =)
 

shark

Breitling
blev en annan än jag tänkt mig men dock så känns det som jag har lite problem med vikten lite för lätt men man vänjer väll sig =)
 

Bilagor

  • IMG_0283.JPG
    IMG_0283.JPG
    138.3 KB · Visningar: 98
Topp