• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Certina DS Titanium, Arvegods

Hej!
Jag fick ärva en gammal Certina DS av min farfar när han gick bort för 20 år sedan, och städade fram den häromdagen.
Finns det något som helst värde i denna klocka, eller är det bara "skräp"?
Det finns inga tillbehör till klockan.

Med vänlig hälsning, Pontus

Bilagor

• certina.jpg
    certina.jpg
    57.5 KB · Visningar: 131
Tja, om du tycker att det är skräp så kan jag ge dig ett skambud om du vill? :woot:

Personligen bara älskar jag denna period i slutet av 80 och början av 90-talet men när det bytte logga så tappade jag intresset.

Om den fungerar så kan du nog få mellan 600-800kr (mycket billigt för en fantastisk klocka) för den, om inte ca 300-400kr.

Jag tycker att du skall behålla och använda den då dessa var ganska unika och läckert slanka och bekväma att ha på armen.

Senast ändrad:
Den här ju inget riktigt värde som ovanstående så några hundralappar. Men den var ju rätt grön och cool. Sätt i ett nytt batteri och ha den. Så kan du ju bli påmind om din farfar. Kul arv.

Tillbaka
Topp