• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina

stellan

Breitling
Hej!
Min första post i vintage delen. hoppas det är ok med den här typen av trådar.
Min farsa hade en gammal Certina som ha tappade för typ 35 år sen. Han är inte så klockintresserad men när jag prata klockor så nämner han alltid den där gamla klockan och att den ligger någonstans i husgrunden som han grävde när han tappade den. Jag skulle iallafall vilja överaska honom med en likadan helst samma modell. Såklart får den ju inte något affektionsvärde men jag tror ändå han skulle uppskatta det.
ända infon jag har är att jag tror han fick den när han konfirmerade sig vilken ålder det nu var på den tiden (han är född 51)
jag har tittat igenom massor av gamla bilder och hittade bara en där man ser klockan någorlunda. Eftersom det vimlar av vintage proffs här kanske någon skulle kunna ge en fingervisning om vad det kan vara för modell.
tack på förhand!
/stellan

IMG_3821.JPG
 

stellan

Breitling
Wow, tack för svaret. Du gjorde precis min kväll. Den på köp o sälj ser ju riktigt fin ut ska försöka att skriva lite inlägg så jag får gå använda köp och sälj delen kan. Är det fräckt att bumpa admin för det här eller?
 
Topp