• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chopard Mille Miglia vs Omega Planet Ocean 600

Chopard är ju tveklöst ett roligare och ovanligare val, men tyvär så går det hand i hand med dåligt andrahandsväde och svårsålt om man blir sugen på att flippa den...Omegan är ett lite tråkigare men mycket säkrare val....
 

Chattras

Cartier
Hade andrahandvärdet varit en helt ointressant faktor hade jag gått på Choparden. Om risken för en flippning föreligger hade jag satsat på Omegan. Båda är grymma klockor på sitt vis. Choparden vinner hos mig på att den är relativt ovanlig och har en estetik som tilltalar mig. Var löjlig nära att köpa en här om året.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Har du små handleder kommer Omegan se ut som du tejpat fast en äggklocka på armen. Storleken kräver ordentliga handleder...
 

par

Patek
2-Faktor
Tack för alla svaren :) Har fortfarande inte bestämd mig än och vem vet om det kommer en annan klocka in i bilden också!

Kan säga att min nuvarande Breitling är 45mm och ganska "tjock" med, så jag tror inte att Omegan kommer kännas mycket större. Chopard'en är 44 mm. Men ja, gillar stora klockor.

Upptäckte precis denna annan Chopard:
Mille Miglia 2013 edition in stainless steel (limited). Såg på Uhrinstinkt.de att den kostar €4550
Det ska inte vara lätt :D



Den är riktigt snygg!
 

JohanHLM

Rolex
Är verkligen andrahandsvärdet på Chopard MM så mycket sämre än en Omega PO 9300? Om listpriserna jämförs anser åtminstone jag att PO:n har sämst andrahandsvärde.
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Choparden gränsade verkligen till leksaksaktig med den där överväxta 12an och däckmönstrade bandet...

Hade helt klart gått på omegan om du pallar storleken.
 
  • Like
Reactions: Wii

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Gillar Chopard och har haft en mm chrono samt en pro1. Har också haft en po 2500 och äger just nu en 8500ti. I valet ovan skulle jag satsa på omegan men fimpa chronon utan gå på den vanliga 45,5 mm.
 

Credde

Omega
Tack alla för synpunkter, kommentarer och idéer. Jag återkommer när jag har provat de olika klockor och väljer vilken det ska bli.:D
 
Topp