Chopard är ju tveklöst ett roligare och ovanligare val, men tyvär så går det hand i hand med dåligt andrahandsväde och svårsålt om man blir sugen på att flippa den...Omegan är ett lite tråkigare men mycket säkrare val....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja men mig veterligen så hittar du ingen MM XL med tourbilloner.
Oavsett vilket så är det ett 7750 som rasslar värre än någonsin när rotorn drar igång men med tanke på att den slls mot ett av klockvärldens mest könlösa
Varumärken så är det ett lätt val.
Med tourbillon?!Mille M kommer i år med inhouse.
LUC är grymma urverk men var står hittar du att det ska vara tourbillon-funktion i dem?
Har du små handleder kommer Omegan se ut som du tejpat fast en äggklocka på armen. Storleken kräver ordentliga handleder...
Om du envisas med någon av dessa så är det naturligtvis Chopareden du ska ha. Men mitt förslag spara en stund till och köp en Daytona.![]()
Med tourbillon?!
LUC är grymma urverk men var står hittar du att det ska vara tourbillon-funktion i dem?
Sorry. Missuppfattade din post.Jag sa aldrig att det skulle vara tourbillon i dom, bara länkade till en sida där dom säger att dom nya har in-house verk....
Återförsäljare för OMEGA är HUKE i Malmö............vet inte om dom har CHOPARD också................
Tack för alla svarenHar fortfarande inte bestämd mig än och vem vet om det kommer en annan klocka in i bilden också!
Kan säga att min nuvarande Breitling är 45mm och ganska "tjock" med, så jag tror inte att Omegan kommer kännas mycket större. Chopard'en är 44 mm. Men ja, gillar stora klockor.
Upptäckte precis denna annan Chopard:
Mille Miglia 2013 edition in stainless steel (limited). Såg på Uhrinstinkt.de att den kostar €4550
Det ska inte vara lätt![]()
Är verkligen andrahandsvärdet på Chopard MM så mycket sämre än en Omega PO 9300? Om listpriserna jämförs anser åtminstone jag att PO:n har sämst andrahandsvärde.