Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ibland är det dock ändå svårt att se på bilderna beroende på ljus och vinklar..Prova kontakta säljaren och fråga om du kan få fler bilder!
Så tror du att Spanien är = Italien?.. (inte så bra skick?) Har eventuellt en jag är intresserad av i Spanien, därför jag frågar!Köpt 2 ggr från Tyskland = Superskick.
Köpt 2 ggr från Italien = Inte så bra skick.
Min erfarenhet är även om det är en liten mängd att jämföra med. Köp från Tyskland även om det är lite billigare i andra länder.
Sorry kan inte hjälpa dig där mer än att kolla omdömen om det finns.Så tror du att Spanien är = Italien?.. (inte så bra skick?) Har eventuellt en jag är intresserad av i Spanien, därför jag frågar!
Ok, så man får chansa det är ändå i prisklassen 30,000-35,000:-Sorry kan inte hjälpa dig där mer än att kolla omdömen om det finns.
Hur mycket vinner du på att inte köpa samma klocka hemma?Ok, så man får chansa det är ändå i prisklassen 30,000-35,000:-
Ska fungera om det är värt det!!
Ca 5-7000:-Hur mycket vinner du på att inte köpa samma klocka hemma?
Ca 5-7000:-
Att jag frågar är för att du kan ställa den summan mot en eventuell flygbiljettCa 5-7000:-
Ca 5-7000:-
Lita inte alltid på Chrono24 - hittade för några år sedan en extremt ovanlig och därför väldigt dyr (vi talar flera hundra tkr) Rolex från Spanien till en liten bit under marknadspris så jag var snabb med att ringa upp, dubbelkolla att den verkligen var mint och sedan stänga affären via trusted checkout. Säljaren hade gott omdöme och hade lagt in informationen att klockan var i perfekt skick, opolerad samt levererades med sin originalbox. Hämtade ut klockan - uselt nypolerad och bandhornen misstänkt så med svinto, slutlänken vid spännet var från en annan Rolex-modell, den hade även ett inte oväsentligt stötmärke i boetten samt en riktigt tacky plastbox från någon Shanghai-Rolex..
Vad gör man? Jo du ringer upp säljaren som snackar en massa skit, vägrar åtgärda något utan påtalar att klockan är perfekt och slänger på luren, och där sitter man men en klocka som trots sina brister är köpt under marknadsvärde även om du tar höjd för en fullrenovering hos Rolex. Skickade den till den bästa AD jag känner till som gick igenom klockan tills den var perfekt, och bytte ut alla delar som var från fel modell till nya delar direkt från Rolex. Dyrt men när det var klart landade det totala kalaset fortfarande under marknadsvärde.
Avslutade med att skriva en syrlig men ärlig recension av säljaren på Chrono24 där jag påtalar paradoxen att priset var bra men beskrivningen av klockan, skicket och allt däromkring fullständigt åt fanders varför säljaren inte är att lita på. Chrono24 vägrar till dags dato, flera år senare publicera recensionen.
Vad exakt är det du tänkt köpa?Ni som köpt från Chrono24, hur har skicket varit från säljare utomlands från t.ex Spanien/Tyskland?
När det står "mycket bra" t.ex.. hur bra stämmer detta, har ni något skräckexempel kanske..? eller brukar det vara mycket bra.. svårt att se på bilder ibland!
//Joel
Skickat PM till dig..Vad exakt är det du tänkt köpa?
Tack för tipset, kanske är för små marginaler för att chansa och få något man blir besviken påJag brukar ha 8 som gräns.
Köpt två Rolex via Chrono24. En från London (Fitzroviawatches) och en från Spanien (Icone Watches). Båda levererades i helt perfekt skick, lika bra eller bättre än beskrivning. Jag kollade såklart referenser och skickade några meddelanden fram och tillbaka innan jag betalade. Man kan givetvis inte värdera allt på två affärer men som vanligt gäller att köpa säljaren.
Lycka till!
Så jävla tråkigt att höra. Men jag skulle verkligen uppskatta om du kunde skriva vilken säljare det var. Jag handlar mycket på Chrono24 och har redan mina misstankar vilken säljare/butik det kan vara. Min gissning är att säljaren finns i Barcelona?
Nu när du nämner det gick jag tillbaka till ett gammalt köp och försökte hitta min egen halvpositiva review av en C24-säljare. Ej publicerat..Lita inte alltid på Chrono24 - hittade för några år sedan en extremt ovanlig och därför väldigt dyr (vi talar flera hundra tkr) Rolex från Spanien till en liten bit under marknadspris så jag var snabb med att ringa upp, dubbelkolla att den verkligen var mint och sedan stänga affären via trusted checkout. Säljaren hade gott omdöme och hade lagt in informationen att klockan var i perfekt skick, opolerad samt levererades med sin originalbox. Hämtade ut klockan - uselt nypolerad och bandhornen misstänkt så med svinto, slutlänken vid spännet var från en annan Rolex-modell, den hade även ett inte oväsentligt stötmärke i boetten samt en riktigt tacky plastbox från någon Shanghai-Rolex..
Vad gör man? Jo du ringer upp säljaren som snackar en massa skit, vägrar åtgärda något utan påtalar att klockan är perfekt och slänger på luren, och där sitter man men en klocka som trots sina brister är köpt under marknadsvärde även om du tar höjd för en fullrenovering hos Rolex. Skickade den till den bästa AD jag känner till som gick igenom klockan tills den var perfekt, och bytte ut alla delar som var från fel modell till nya delar direkt från Rolex. Dyrt men när det var klart landade det totala kalaset fortfarande under marknadsvärde.
Avslutade med att skriva en syrlig men ärlig recension av säljaren på Chrono24 där jag påtalar paradoxen att priset var bra men beskrivningen av klockan, skicket och allt däromkring fullständigt åt fanders varför säljaren inte är att lita på. Chrono24 vägrar till dags dato, flera år senare publicera recensionen.