Lolle
Silver
Tackar - uppskattad present från frun...Fy satan vad cool den/det där pluntan/cigarfodralet är!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar - uppskattad present från frun...Fy satan vad cool den/det där pluntan/cigarfodralet är!!
Den där sista, är det någon typ av Black & White cigarr?Provade en cigar från Little Cigar Factory ikväll. Helt okej pinne! Ganska smaklös men trevlig ändå.
![]()
![]()
Nope, men boxpressed.Den där sista, är det någon typ av Black & White cigarr?![]()
WTF!? Är det där i NYC?Provade Nat Sherman idag. Sjukt trevlig butik! Allt från snickare till kostymnissar. Stämningen 5 av 5. Cigarren, riktigt tråkig och nikotinstark. men så trevlig att kunna njuta av en cigarrbutik medan sällskapet shoppar
![]()
![]()
![]()
![]()
Yes! Ligger mellan Bryant Park och Grand Central. Riktigt fräck lokal!WTF!? Är det där i NYC?
Hur fan missade jag detYes! Ligger mellan Bryant Park och Grand Central. Riktigt fräck lokal!

Beställde 20st förutBästa cigarrtändaren. Mer prisvärd tändare har jag inte stött på.
Det undrar jag medHur fan missade jag det![]()
Ni som varit där, finns det någon bra cigarr där alls?
De har inga cubanska cigarrer, och de flesta verkar sälja sina egna märken...
Martínez hade goda cigarrer tycker jag. Sen finns det ju dominikanska märken som Davidoff och AVO som håller bra klass.Baxa med kubaner till staterna, ta bort gördlarna.
Exakt mitt resonemang och det jag tönkte svara @sherwanMartínez hade goda cigarrer tycker jag. Sen finns det ju dominikanska märken som Davidoff och AVO som håller bra klass.
Jag funderade på att ta med några, men kom på att det är roligare att prova det lokala utbudet. Ibland är stämningen och tillfället viktigare än smaken.![]()
B&M?Du ska se stämning när man bjuder gubbarna och nån i personalen på lagrade kubaner på en B & M
Jag sitter och stirra på mitt skåp och är rätt så sugen att sälja av i princip allt och enbart köra på Cohiba. Lyft dessa tankar med några vänner som är lika sjuka i cigarrgamet som jag men vill även höra från dem som inte hunnit bli cigarrblinda än.
Nackdelarna är väl att man kan gå miste om väldigt trevliga cigarrupplevelser men jag anser att Cohiba har sån bredd med sin classic linje samt siglo att det är svårt att sakna så mycket mer. Konstruktionsproblem är också minst på Cohiba samt den nya gördeln är så vulgär att man bör samla på sig det man kan av den gamla klassiska gördeln. Jag har rökt så pass länge och seriöst att min uppfattning inte "känns" som en alltför radikal men men.
Vill gärna höra hur era tankar går.
Varför låsa in sig själv i ett enda märke?
Faktiskt så har jag haft de största besvikelserna ifrån Cohiba där cigarrer har varit "förstoppade" och inte har gått att röka eller att de lyfts upp så mycket att förväntningarna blir en besvikelse "Aha, va det allt"
Tycker inte du ska göra det men du väljer![]()
OCG!Jag sitter och stirra på mitt skåp och är rätt så sugen att sälja av i princip allt och enbart köra på Cohiba. Lyft dessa tankar med några vänner som är lika sjuka i cigarrgamet som jag men vill även höra från dem som inte hunnit bli cigarrblinda än.
Nackdelarna är väl att man kan gå miste om väldigt trevliga cigarrupplevelser men jag anser att Cohiba har sån bredd med sin classic linje samt siglo att det är svårt att sakna så mycket mer. Konstruktionsproblem är också minst på Cohiba samt den nya gördeln är så vulgär att man bör samla på sig det man kan av den gamla klassiska gördeln. Jag har rökt så pass länge och seriöst att min uppfattning inte "känns" som en alltför radikal men men.
Vill gärna höra hur era tankar går.
OCG!Trams!
Kompis, du sitter bara med feberdelirium och yrar nu.
Det är som att säga att "jag ska bara sporta Aston Martin hädanefter, de har ju så bra utbud/bredd som täcker in allt".
Tror inte du kommer klara det, du är för nyfiken att inte testa nya grejer.
Glöm tanken! Ombyte förnöjer. Att först ha tråkigt gör det roliga roligare. Hellre lyssna till den sträng som brast... osv.
Håller själv Cohiba högt, men skulle aldrig komma tanken att bara puffa dem.
Din upplevelse är ju som du berättar negativ, du ser det som en låsning och har haft otur med pluggade cigarrer. Kanske ovan med "cubandraw" eller överfuktade cigarrer.
Om det är upplevelse så erfarenhet så är Cohiba svårslagen....möjligtvis kubanska Davidoff ger den en match men den bästa tobaken lagrar också bäst och jag älskar lagring. Vet att du gillar tjockare cigarrer och de är det oftast väldigt lätt drag i. Kan det ha nåt med din upplevelse att göra?
Men det går emot allt som är kul med cigarrer att göra... att prova nya och känna nya smaker. Ibland bättre ibland sämre men det som är roligt.
Gillar robusto storleken men inte för lättrökta men inte heller så att man blir blå i skallen, (de va pluggade)
Har även stött på någon cohiba, kommer inte ihåg vilken men de nya guld bling bling skräpet på, som va som att röka luft, igen motstånd alls.
Hur som, det du vill låter nästan som att enbart ha en klocka / äta enbart en sorts choklad för resten av livet.
![]()
![]()