• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Bottega

Cartier
Med @gruby

wbPsnuF.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Fick den här bilden från syrran som bor i New Orleans, skulle vilja se svensk polis röka cigarr på jobbet :) men är å andra sidan Mardi gras där nu.
17028834_10154357192218133_492360862_n.jpg
Inte ovanligt alls. I somras när jag var över i bla NYC stod snutar å puffade, uniform å allt haha. Avslappnad känsla!
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Inte ovanligt alls. I somras när jag var över i bla NYC stod snutar å puffade, uniform å allt haha. Avslappnad känsla!
Jag har inte själv sett någon polis i tjänsten röka cigarr där. Men å andra sidan så har jag förstått att de har en mera avslappnad syn på det än här hemma så förvånar mig inte. Har fått uppfattning att det vardagsröks en hel del men vanligt med enklare cigarrer, inte lika dyra (och märkvärdiga) som i den här tråden samt att det inte ses så konstigt. I Sverige är det inte ovanligt att folk tittar på en om man tänder en cigarr på en uteservering, många verkar tycka att man försöker spela märkvärdig eller något (men det skiter jag i )
Men är bara en uppfattning jag har fått så kan mycket väl ha fel.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Jag har inte själv sett någon polis i tjänsten röka cigarr där. Men å andra sidan så har jag förstått att de har en mera avslappnad syn på det än här hemma så förvånar mig inte. Har fått uppfattning att det vardagsröks en hel del men vanligt med enklare cigarrer, inte lika dyra (och märkvärdiga) som i den här tråden samt att det inte ses så konstigt. I Sverige är det inte ovanligt att folk tittar på en om man tänder en cigarr på en uteservering, många verkar tycka att man försöker spela märkvärdig eller något (men det skiter jag i )
Men är bara en uppfattning jag har fått så kan mycket väl ha fel.
Generellt betalar man nog mer för kubaner som mer eller mindre alltid är handrullade vilket frekventare förekommer i denna tråd än på gatorna i USA bland Blue Collar arbetare som röker det USA erbjuder: billigare pinnar.

Delar din uppfattning gällande att tända upp en där vs här och jag skiter också i ;)
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Rökar majoriteten här inomhus?
Blir inte mycket puffande för mig under vinterhalvåret då jag inte ser någon njutning med att stå ute och frysa.

Använder ni något luftrenare eller hur får ni bort röken så den inte sätter sig i textiler och väggar?
 

mikjon

Omega
Rökar majoriteten här inomhus?
Blir inte mycket puffande för mig under vinterhalvåret då jag inte ser någon njutning med att stå ute och frysa.

Använder ni något luftrenare eller hur får ni bort röken så den inte sätter sig i textiler och väggar?
Röker inomhus på vinterhalvåret i källaren, där har jag installerat utsug via väggmonterad fläkt och spirorör, vilket fungerar mycket bra. På sommaren puffar jag naturligtvis ute.
 

BOTL

Panerai
Rökar majoriteten här inomhus?
Blir inte mycket puffande för mig under vinterhalvåret då jag inte ser någon njutning med att stå ute och frysa.

Använder ni något luftrenare eller hur får ni bort röken så den inte sätter sig i textiler och väggar?

Röker under köksfläkten ibland, gäller att slänga cigarr samt aska så fort man är klar. Köp en Biozone 90 om du puffar inne så hjälper den till att göra ren luften
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Ja jag har kollat lite på Biozone och folk verkar tycka att det fungerar bra. Är dock ändå lite orolig att röken sätter sig i väggar och möbler vilket jag vill undvika.

Ett isolerat uterum med värme hade nog varit bästa lösningen vilket det säkert kommer bli längre fram
 
Topp