• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Blev lurad av era bilder och bestämde mig för att tända en. Helvete vad kallt det är. Ångrar mitt liv.

IMG_9764.JPG

Tjena! behöver lite råd om humidoren jag nyligen köpt. (Adorini). Hur lång tid tar det för humidoren (30 cigarrer får plats) att komma ner
till en bra fuktnivå? Jag har haft destillerat vatten i en liten skål sedan tisdags och nivån sa nu precis 80%. Och ska fuktaren vara i humidoren
nu samtidigt som jag försöker få till en bra nivå eller sätter jag dit den sen när nivån är uppnåd?

@Lyfali
Mycket bra kväll, len och krämig garre som att bolma marsmellow :)
Det va 52an, har även 56an hemma.
Samma kväll kommer en vän och säger att han har en ny låda 54 som precis anlänt... den 54a lådan fick följa med mig hem ;)
IMG_1372.JPG
IMG_1373.JPG

Senast ändrad:
Tjena! behöver lite råd om humidoren jag nyligen köpt. (Adorini). Hur lång tid tar det för humidoren (30 cigarrer får plats) att komma ner
till en bra fuktnivå? Jag har haft destillerat vatten i en liten skål sedan tisdags och nivån sa nu precis 80%. Och ska fuktaren vara i humidoren
nu samtidigt som jag försöker få till en bra nivå eller sätter jag dit den sen när nivån är uppnåd?
In med härligheterna bara. Det är ingen exakt vetenskap direkt. Fuktaren kan sitta inne hela tiden.

Låter fuktaren vara i, det tar en stund att fukta in humidoren. Träet ska bli mättad. Stressa inte med att stoppa in cigarrerna.

Hallå mina vänner, hoppas att alla har/kommer få en härlig fredag. Jag tänkt göra mitt första inlägg i denna tråd:)

Jag tänkte fira mitt nya klockköp och vad passar då bättre en än cigarr som man verkligen gillar :)

Köp av klocka : Tudor Black Bay 79230N
Cigarr: Montecristo no.4 från 2009 (en av mina favoriter)
Subjektiva smaker 1/3: hasselnötter, choklad, ceder. Drakbloss så känner jag vitpeppar också.

Jag får se vad just denna individ erbjuder de sista 2/3 delarna. Ha det gött
DSC_0084.JPG

Hallå mina vänner, hoppas att alla har/kommer få en härlig fredag. Jag tänkt göra mitt första inlägg i denna tråd:)

Jag tänkte fira mitt nya klockköp och vad passar då bättre en än cigarr som man verkligen gillar :)

Köp av klocka : Tudor Black Bay 79230N
Cigarr: Montecristo no.4 från 2009 (en av mina favoriter)
Subjektiva smaker 1/3: hasselnötter, choklad, ceder. Drakbloss så känner jag vitpeppar också.

Jag får se vad just denna individ erbjuder de sista 2/3 delarna. Ha det gött
DSC_0084.JPG
Grattis :)
Kul att du fick den till slut, njut av cigarren och nya klockan :)

Tillbaka
Topp