• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Ganska saftiga priser, sist jag kollade hade Arlanda riktigt dålig förvaring.

Skicka ett pm så styr vi upp några cigarrer att fira med. Ska ni fira och det inte kan vänta så köp SIGLO VI 3-pack!

Ben Bockbrännarbolmers

Håller med! Siglo VI är grymma!
snoozarn - Rätt saftiga priser,dock. Finns avsevärt mycket lägre på nätet. Jag har handlat en del från Australien(!)
Kör på Cohiba Robusto annars, "lagom" storlek & en bra premiumcigarr.

Köpte ett 5-pack som fått ligga några år av nå´n trevlig herre på Cigarrprat för nå´t år sedan, men har bara kommit mig för att röka en av dom... Svårt att hitta rätt tillfälle för en så´n härlig pjäs!

Ganska saftiga priser, sist jag kollade hade Arlanda riktigt dålig förvaring.

Skicka ett pm så styr vi upp några cigarrer att fira med. Ska ni fira och det inte kan vänta så köp SIGLO VI 3-pack!
Ben Bockbrännarbolmers

Tack för grymt svar! Befinner mig på Viking Line Grace påväg mot Finland för lite släktkalas över helgen så hade tänkt fira imorgon. Förvaringen såg rätt okej ut i mina amatör ögon men utbudet var väl inte så stort. Jag har ännu inte hunnit grotta ner mig i cigarr världen så uppskattar all hjälp och tips ni ger. Stort tack. :) Rock_N_Ron

Skickar definitivt ett pm när det skall rökas på hemmaplan i framtiden och när det är dags för all annan cigarr utrustning som humidor osv!

En cigarr innan skolan :)

82d326f5bd2a89062d1935cc57cbac69.jpg

Ben Bockbrännarbolmers

Happy Friday gents!

image.jpg

Fick tre goa pinnar i postlådan idag! Tack BOTL, du är en klippa!

Idag blir det dock en HdM från förra samplern!
Riktigt trevlig upplevelse!

Blev förresten ett askfat från snusbolaget. Hade lite rabatt där så det blev en styv hundring.
Kom idag, så det är invigning nu! Tungt och gediget. Fyller sitt syfte! Bra köp!

Okej, nu kommer jag säkert skriva något som redan diskuterats här i tråden men eftersom det är OT tar jag mig rättigheten att fråga utan att ha läst igenom allt ändå.

Jag letar efter cigariller, lättrökta, goda och till ett hyfsat bra pris(för en student). Vad skulle ni rekommendera mig och var får jag tag på dessa? :)

Eftersom du bor i lund så säger jag direkt Zigge Zigarett ( ligger ner i en källare på stora fiskargatan, paralellt med lilla fiskargatan) de har mycket! Kan rekommendera Montecristo Puritos! De brukar finnas i 7-pack för ca 100kr. Annars finns Brobergs i Malmö, på Triangeln, de har sina egna väldigt prisvärda petit-coronas, Brobergs Arcadia, i 25-pack för 315kr! Detta är dock lite större än en cigarill då det är en maskinrullad cigarr.

Eftersom du bor i lund så säger jag direkt Zigge Zigarett ( ligger ner i en källare på stora fiskargatan, paralellt med lilla fiskargatan) de har mycket! Kan rekommendera Montecristo Puritos! De brukar finnas i 7-pack för ca 100kr. Annars finns Brobergs i Malmö, på Triangeln, de har sina egna väldigt prisvärda petit-coronas, Brobergs Arcadia, i 25-pack för 315kr! Detta är dock lite större än en cigarill då det är en maskinrullad cigarr.
Tack för hjälpen, får bli en runda till stan i veckan då :) Montecristo känner jag igen och det låter som ett pris som jag kan leva med. Brobergs var ett bra tips, tack! Spännande med nya upplevelser.

Köpte ett 50-pack cigarrer på en marknad i Holland en gång när jag var 18, valde de starkaste och billigaste såklart. De var billigare än cigaretterna i Sverige och brände skönt i halsen.. Hade varit kul att röka något som faktiskt smakar bra :)

Tack för hjälpen, får bli en runda till stan i veckan då :) Montecristo känner jag igen och det låter som ett pris som jag kan leva med. Brobergs var ett bra tips, tack! Spännande med nya upplevelser.

Köpte ett 50-pack cigarrer på en marknad i Holland en gång när jag var 18, valde de starkaste och billigaste såklart. De var billigare än cigaretterna i Sverige och brände skönt i halsen.. Hade varit kul att röka något som faktiskt smakar bra :)
Tycker att Brobergs Arcadia, som jag skrev om, är sjukt mycket cigarr för pengarna - funkar ypperligt som vardagscigarr och perfekt satt bjuda bort. "Lagrade" de jag har ett tag i humidoren och de blir nog bara bättre med tiden, provade även att stoppa några i en tupperware-burk med en liten fuktare med whiskey i, kanske inte gav jättemycket effekt, men det blev ganska bra faktiskt!

Tycker att Brobergs Arcadia, som jag skrev om, är sjukt mycket cigarr för pengarna - funkar ypperligt som vardagscigarr och perfekt satt bjuda bort. "Lagrade" de jag har ett tag i humidoren och de blir nog bara bättre med tiden, provade även att stoppa några i en tupperware-burk med en liten fuktare med whiskey i, kanske inte gav jättemycket effekt, men det blev ganska bra faktiskt!
Hmm, jag är som sagt inte alls insatt i cigarrbranschen men kan tänka mig att det blir fint med lite Whiskey-essence i cigarrerna. Vad använde du för fuktare?

Hmm, jag är som sagt inte alls insatt i cigarrbranschen men kan tänka mig att det blir fint med lite Whiskey-essence i cigarrerna. Vad använde du för fuktare?
Förvaring av tobak, i alla fall pip,cigarr och cigarill, behöver fukt för att inte tobaken ska torka, så du vet det. Många använder humidor av något slag, finns någon tråd här om det.

Just till detta använde jag mig av en fuktare tänkt för piptobak som jag dränkte i whiskey. Hittade den i någon tobaksbutik.

All respekt åt att du gillar att man gör så!

Men för Guds skull förstör inte cigarren på detta sätt. Lite respekt för hantverket får man visa.

Vad vill man uppnå? Kan lika gärna dippa en cigarrer i whisky och röka den.

Ben Bockbrännarbolmers

Men för Guds skull förstör inte cigarren på detta sätt. Lite respekt för hantverket får man visa.

Ben Bockbrännarbolmers

Nu var det jag som gjorde det ;)

Anledningen var bara för att testa hur det blev, det var typ 3st som hade "blivit över" och läste på något forum att de gjort så med gott resultat. Det är inget jag kommer göra om, men det var kul att testa och resultatet var som mest "ok". Skulle aldrig gjort det med en "kvalitetspinne", men med dessa billiga och maskinproducerade garrarna så tyckte jag "meh, varför inte" de fick inte plats i plastidoren, så varför inte prova :)

Ben Bockbrännarbolmers
Hehe, jag antar att du rekommenderar mig att inte göra detta? Är som sagt bara en nybörjare så har ingen kolla alls, men kommer testa några cigariller och cigarrer den närmaste tiden så kom gärna med tips på mindre mildare och inom en studentbudget!

Hehe, jag antar att du rekommenderar mig att inte göra detta? Är som sagt bara en nybörjare så har ingen kolla alls, men kommer testa några cigariller och cigarrer den närmaste tiden så kom gärna med tips på mindre mildare och inom en studentbudget!

Ja fast nej liksom, provar man inte så vet man inte. Fast det är nog effektfullare och blir nog "bättre" om man gör som BOTL skrev, genom att doppa i virren istället. Vill du, så prova! :)

Rökte en Montechristo Petit Tubos innan, sjukt besviken på min första MC-cigarr, ganska så smaklös. Är MC överskattade BOTL eller ska man prova annat? Kan det vara att "storköpsvarianten" av MC, dvs denna petit tubos, inte är något att ha och inte representerar MC vidare bra över lag?

Montecristo är mitt favoritmarca, den är toppsegmentet av smakupplevelse beträffande cigarrer. Just den cigarren du vale hade jag passat dock, petit edmundon är väldigt god, har nämn några andra i tråden förr vilket jag rekommenderar. Vill du testa ett par cigarrer som jag tycker är goda ligger det en sampler till salu här på forumet från mig.

Lagring påverkar cigarrer så otroligt mycket, vart var den inhandlad, hur har den lagrats innan och hos dig?

Skicka ett pm så ska vi se om inte jag kan få ge dig en bättre upplevelse av kubanska cigarrer.

Montecristo är mitt favoritmarca, den är toppsegmentet av smakupplevelse beträffande cigarrer. Just den cigarren du vale hade jag passat dock, petit edmundon är väldigt god, har nämn några andra i tråden förr vilket jag rekommenderar. Vill du testa ett par cigarrer som jag tycker är goda ligger det en sampler till salu här på forumet från mig.

Lagring påverkar cigarrer så otroligt mycket, vart var den inhandlad, hur har den lagrats innan och hos dig?

Skicka ett pm så ska vi se om inte jag kan få ge dig en bättre upplevelse av kubanska cigarrer.

Innan mig - humidor med okänd fuktighet. Hos mig - humidor i typ 1-2mån på runt 60%, har varit lite svår att hålla uppe på senaste tiden.

Har inget problem med kubaner, har rökt ett par. Blev bara lite besviken då den inte levde upp till namnet :)

Är sugen på att prova en sampler, blir nog en beställning när jag är hemma från london :)

Om du är i London ta dig till JJ Fox, du kommer få betala..men jag kan inte tänka mig ett bättre ställe att få en upplevelse på. En singel kan du unna dig och röka där. 60 rh är för torrt, du driver ur oljorna och torkar ut cigarren så den blir smaklös.

Jag tycker generellt man ska prova 3 av en cigarr för att få en rättvis bedömning så ge inte upp men försök i den mån du kan at säkerställa lagring och förvaring på det du röker.

Okej, nu kommer jag säkert skriva något som redan diskuterats här i tråden men eftersom det är OT tar jag mig rättigheten att fråga utan att ha läst igenom allt ändå.

Jag letar efter cigariller, lättrökta, goda och till ett hyfsat bra pris(för en student). Vad skulle ni rekommendera mig och var får jag tag på dessa? :)

Cigariller? Varför inte prova maskinrullade cigarrer istället? T ex Jose L Piedra från Zigge Zigarett, de är snorbilliga. Sen finns Toscano, t ex Toscanello (inte de smaksatta) och Toscano Antico.

Sen kilar du över till Grand, dricker något gott i baren och förflyttar dig sedan till cigarrummet.

Cigariller? Varför inte prova maskinrullade cigarrer istället? T ex Jose L Piedra från Zigge Zigarett, de är snorbilliga. Sen finns Toscano, t ex Toscanello (inte de smaksatta) och Toscano Antico.

Sen kilar du över till Grand, dricker något gott i baren och förflyttar dig sedan till cigarrummet.
Tack tack, många bra tips här :) Om José L Piedra är så billiga, hur smakar de? Jag har alltid varit sugen på att gå in på Grand men aldrig känt mig tillräckligt fin. Kanske dags nu då?!

Har de ett cigarrum på grand i lund?

Japp, in genom entrén och sen till höger, det ligger i det södra tornet på entréplan.

Jose L Piedra smakar bra om de bara fått ligga till sig ett år först. Antingen i affären eller hemma. Jag är dålig på att beskriva smaker tyvärr. Den är betydligt bättre än den andra billiga kubanen de gärna rekommenderar.

4dcfecb3bd184e1b3cd90a7f32ab82d6.jpg

Söndag, solen skiner, röjt ur garaget och nu en puff i sista solen.

Blev en Villa Zamorano. Första jag provade var ok men inte riktigt samma komplexitet och mjuka smak som en kuban men så det halva priset i jämförelse också. Men klart jag ska röka upp de jag med nöje :)

Har någon här beställt cigarrer från ex Tyskland eller annat land? Tittat lite och det verkar ju som att priserna är lite lägre.
Någon som har erfarenhet?

Tillbaka
Topp