• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Liten godisbit efter jobbet.
1733DF2C-8624-44C2-9A12-11967A5E31C3.jpeg

Hej gott folk,
Ni som expert på ciggar, kan man röka för hungrig magen?
Hänger på hur känslig du är. Själv försöker jag undvika det och se till att jag har ätit innan jag röker nåt i storlek corona/robusto eller större, eftersom jag kan få en för stark nikotinrush annars. Ett tips är att ha nåt litet med socker, typ kaka, chokladbit eller läsk, till för att motverka nikotinet.

Hänger på hur känslig du är. Själv försöker jag undvika det och se till att jag har ätit innan jag röker nåt i storlek corona/robusto eller större, eftersom jag kan få en för stark nikotinrush annars. Ett tips är att ha nåt litet med socker, typ kaka, chokladbit eller läsk, till för att motverka nikotinet.

Tackar, ska notera det.

Längst upp på denna sida ser du en purito som jag rökte på väg hem från jobbet i går. Då hade jag inte ätit sen lunch, ca fyra timmar tidigare. Det var inga som helst problem, eftersom Camacho Connecticut är ganska mild, och formatet på just denna var så pass litet. Ca 20 minuter röktid.

ska testa den, blev nyfiken

Hej gott folk,
Ni som expert på ciggar, kan man röka för hungrig magen?
Det beror på din tolerans för nikotin samt på vad du ska röka. En lagrad kuban eller vintage innehåller inte alls mycket nikotin jämfört med många ickekubaner där peppar och nikotin är väldigt påtagbar.

Senast ändrad:
Fick hem denna idag! Mycket fin, grym kvalitetskänsla bara av att hålla den i handen. Behöver bara flinta och måste kolla vad jag behöver för gas, eftersom ventilen inte verkar komma överens med min Xikar-gas. Cartier-butiken kanske har rätt grejor, får åka förbi och kolla. Hoppas på att få ordning på den!
A8E5D47E-9B96-4203-94C4-D06B11479B7F.jpeg

F8E4BBB7-5A89-4C4A-B821-1704E1C8DCD2.jpeg

Fick hem denna idag! Mycket fin, grym kvalitetskänsla bara av att hålla den i handen. Behöver bara flinta och måste kolla vad jag behöver för gas, eftersom ventilen inte verkar komma överens med min Xikar-gas. Cartier-butiken kanske har rätt grejor, får åka förbi och kolla. Hoppas på att få ordning på den!
A8E5D47E-9B96-4203-94C4-D06B11479B7F.jpeg

F8E4BBB7-5A89-4C4A-B821-1704E1C8DCD2.jpeg

Det är extremt känsliga ventiler på dem som gärna ”dör” om du forcerar i en vanlig burk med gas.

Tillbaka
Topp