• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Eftermiddag med en Siglo Vl
49FF984E-3A74-4EEC-9A19-AD62D9A85BE1.jpeg
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Många röker också för fort i början. Vilket också kan leda till yrsel.
Ta din tid :)

Kanske där jag brister... är inte riktigt glad när den ”dör”, tycker det blir svårare att tända efter. Som sagt nybörjare. Godtar alla möjliga idéer;)

Vilka cigarrer röker du oftast? Finns ju en del som innehåller mkt nikotin.

Hmm är inne i en fas där jag testar nästa allt möjligt för att känna av skillnaden från olika länder osv. Kan vara så att de jag har testat innehåller mycket nikotin.... får testa mig fram lite. Blir lite cola, röka lite långsamt nästa osv.
 

BOTL

Panerai
Skulle behöva lite professionell hjälp. Är en nybörjare och älskar cigarrer. Händer ibland att jag får en nikotinkick när jag röker. Finns det något sätt man kan förebygga kicken? Blir rätt så obehagligt när man har fått den. Förstör typ hela stämningen osv.

Hur gör/har ni gjort för att förebygga detta?

Ge fan i de flesta ickekubaner som använder nikotin för kunna leverera an halvtaskig cigarrupplevelse :D
Ät innan, dricki Coca Cola, sockret hjälper riktigt bra och ät något efter. Rök vintage så slipper får du en cigarr med betydligt mindre nikotin.
 

DrDre

Patek
Skulle behöva lite professionell hjälp. Är en nybörjare och älskar cigarrer. Händer ibland att jag får en nikotinkick när jag röker. Finns det något sätt man kan förebygga kicken? Blir rätt så obehagligt när man har fått den. Förstör typ hela stämningen osv.

Hur gör/har ni gjort för att förebygga detta?

Som påpekats ovan så hjälper det att äta lite innan. Ett glas äppeljuice kan också hjälpa.
 
Topp