• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Polaren lämnar tillbaka en jacka och säger samtidigt:"slängde i två lådor cigarrer i påsen som ligger o skräpar hemma efter cubaresa förra året. Vet inte om de går att röka. Plockade ut några cigarrer häromdan. Du får dom".....

image.jpg

image.jpg
Han får låna jacka fler gånger va? :)

Polaren lämnar tillbaka en jacka och säger samtidigt:"slängde i två lådor cigarrer i påsen som ligger o skräpar hemma efter cubaresa förra året. Vet inte om de går att röka. Plockade ut några cigarrer häromdan. Du får dom".....

image.jpg

image.jpg
Slår säkert in en öppen dörr nu men just Esplendidos och Monte 2 är ju de som förfalskas mest tyvärr.
En del fakes är helt klart rökbara men de kan innehålla allt möjligt.
Kvalitetskontrollen hos de båda tillverkarna gällande rullningen är ju benhård så lägg ut dem bredvid varandra och jämför längd, ring mm.
På cohiban kan du även titta på tripple capoen högst upp och hur välgjord den är. Inte sällan kan ju även gördeln variera ihop med lådans sigill och kod.

Slår säkert in en öppen dörr nu men just Esplendidos och Monte 2 är ju de som förfalskas mest tyvärr.
En del fakes är helt klart rökbara men de kan innehålla allt möjligt.
Kvalitetskontrollen hos de båda tillverkarna gällande rullningen är ju benhård så lägg ut dem bredvid varandra och jämför längd, ring mm.
På cohiban kan du även titta på tripple capoen högst upp och hur välgjord den är. Inte sällan kan ju även gördeln variera ihop med lådans sigill och kod.
:) cohiban ser ut att vara förfalskad. Har svårt att avgöra på montecriston.

En H.Upmann och en Santa Dominikan. Mycket bra båda två men väldigt olika.
Sambon föredrog Cuba och jag Dominikanska.
Den Dominikanska var väldigt lätt rökt, mild och mycket smakrik. Smakade sött, kaffe, choklad och nötter.
Upmann var tyngre, mer tobak, mer rök...ja mer av allt. Den var dock inte alls söt. Starkare eftersmak av tobak med en liten besk smak.
Nu känns det som att jag är på rätt väg. :angel:

DSC_0035.JPG
DSC_0055.JPG
DSC_0041.JPG
DSC_0059.JPG
Sambon har bättre smak ;)

Haha det var snällt av honom. De flesta Montecristo är trasiga och jag tycker Cohiba-cigarrerna ser suspekta ut men jag ska låta några ligga i humidoren :)

Va fan glaslockslåda existerar inte. Tokfake och rök inte skiten för det kan ligga vad som helst i det, finns bilder där det har legat bajs i fakecigarrer!! Ett elakt trick mot folk som inte köper riktiga grejer. Använd det till att starta eldstaden med inget annat

Det blev en "Macuanudo Maduro Diplomat" ikväll, jag gillade den starkt. Var lite svår arbetad i början men smakerna var bra och den blev lättare och bättre med tiden som gick. Mycket söt gräddig smak. Inga beska eftertoner alls. Skulle rekommendera denna till någon som vill ha något efter en stor middag, kanske något sött till kaffet. Kan vara en ny favorit. Ska nog köpa ett par till i alla fall..

DSC_0067.JPG
DSC_0069.JPG
DSC_0070.JPG
DSC_0073.JPG
DSC_0075.JPG

Det blev en "Macuanudo Maduro Diplomat" ikväll, jag gillade den starkt. Var lite svår arbetad i början men smakerna var bra och den blev lättare och bättre med tiden som gick. Mycket söt gräddig smak. Inga beska eftertoner alls. Skulle rekommendera denna till någon som vill ha något efter en stor middag, kanske något sött till kaffet. Kan vara en ny favorit. Ska nog köpa ett par till i alla fall..

DSC_0067.JPG
DSC_0069.JPG
DSC_0070.JPG
DSC_0073.JPG
DSC_0075.JPG
Vänta, du röker inomhus och spelar PS4 samtidigt? När får man komma och röka hos dig?! ;) :p

Tillbaka
Topp