• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Tips på någon specifik, för en som vanligtvis inte röker cigarr mer än 4-5ggr/år?:)

Då är det lite plånboken som avgör och hur länge man vill röka. Jag får fnatt när jag ser att någon röker 1/3 och slänger cigarren sen.
Och det utbud du har möjlighet att handla av spelar såklart stor roll. Generellt avråder jag från Cohiba till "nybörjare" för när de är färsk är det en omogen cigarr med lite för mycket nikotin och smakar mest nyklipptgräs.

Då är det lite plånboken som avgör och hur länge man vill röka. Jag får fnatt när jag ser att någon röker 1/3 och slänger cigarren sen.
Och det utbud du har möjlighet att handla av spelar såklart stor roll. Generellt avråder jag från Cohiba till "nybörjare" för när de är färsk är det en omogen cigarr med lite för mycket nikotin och smakar mest nyklipptgräs.
Då förstår jag.
Öppen budget, är ute efter en trevlig upplevelse (förutsätter att dryck och sällskap är på topp).

Jag gör så gott jag kan med min begränsade kunskap. Har efter tio år börjat få ett hum om cigarrer men det är roligt att dela med sig till intresserade.
Haha väldigt ödmjukt svar :) jag skulle säga att du har överlägset mest kunskap här och som föregående talare sa så är de väldigt kul att du engagerar dig och svarar på alla frågor du får! Stort plus till dig :)

image.jpg

Jag är ju ganska ny på detta området tänkte köpa lite grejer humidor mm. Lite tips mottages tacksamt vilken e-handlare är bäst t.ex ? Har ju köpt cigarrer av Robusto.se . Tyckte han va bra hade lite kontakt på telefon han gav info om olika cigarrer . Han har dock lite dåligt utbud på tillbehör . Nått ja ska tänka på ang humidor eller bara köra på den man tycker är snyggast ?

Bilagor

• image.png
    image.png
    60.5 KB · Visningar: 37
Jag är ju ganska ny på detta området tänkte köpa lite grejer humidor mm. Lite tips mottages tacksamt vilken e-handlare är bäst t.ex ? Har ju köpt cigarrer av Robusto.se . Tyckte han va bra hade lite kontakt på telefon han gav info om olika cigarrer . Han har dock lite dåligt utbud på tillbehör . Nått ja ska tänka på ang humidor eller bara köra på den man tycker är snyggast ?

Japp, glas = stor chans för otät humidor och cigarrerna mår inte bra av ljuset och värmen som blir av ljusinsläppet. Köp en vettig från Adorini och en dubbelt så stor som du tror är lagom.

Tillbaka
Topp