BOTL
Silver
Okej, så lugnt att lagra diverse nakna cubaner i nåt år liggandes mot varandra i en liten låda..?![]()
JAdå, men även där vintage skulle jag inte blanda med färskingar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Okej, så lugnt att lagra diverse nakna cubaner i nåt år liggandes mot varandra i en liten låda..?![]()
Ok, tackar!!JAdå, men även där vintage skulle jag inte blanda med färskingar.
Ok, tackar!!
Man ska inte behöva fylla på en gång i veckan, rent spontant så är ditt problem för få cigarrer vilka agerar som den "riktiga" fuktbufferten i en så liten humidor. Fuktade du in humidoren innan du började använda den?
Beträffande Cello så är det inte plast utan den andas och ska absolut lämnas på. Den skyddar cigarren och bidrar till bättre lagring på sikt. Tub ska såklart inte öppnas, varför skulle man annars köpa en tub där minimal luftutbyte ska se till att en långsam och bra lagring möjliggörs åsidosättas. Då kan du spara en slant och köpa en utan. Kollar du på Auktionen i London som är den ledande i världen så betingar cigarrer i cello och tub ett mycket högre pris.
Hoppas det var ett svar du är nöjd med.
Att jag har fyllt på den varje vecka är för hon berättade för mig att man inte skulle göra som alla andra gör på youtube och forum med att fukta insidan, då man riskerar att trädet slår sig.
Okej, så mest troligt så kan det ligga nått i vad hon sa? Med tanke på att jag är ny vill jag inte lägga större summer så min kostade enbart 700kr. Rent krast är det kanske att min enbart är klädd inuti?Om trät skulle slå sig för att man fuktar in den så betyder det att humidoren är klädd med så tunn trå inuti att den inte tål en infuktning. Hade hon vetat vad hon snackat om så hade ju din humidor varit bra nu, blir så less att man ska missleda kunder.
@David skapade en jättebra tråd om ny humior och infuktning osv om jag minns rätt. Läs där så får du några bra råd och jag hoppas du snabbt kan få ordning på din humidor. Om du kan inhandla beads för det är absolut bästa sättet att förse förvaringen med fukt.
Okej, så mest troligt så kan det ligga nått i vad hon sa? Med tanke på att jag är ny vill jag inte lägga större summer så min kostade enbart 700kr. Rent krast är det kanske att min enbart är klädd inuti?
Förstår ditt resonomang på det hela och köper det!Vet inte riktigt hur man ska tolka det, om man säljer en humidor men berättar att den är så dålig att den inte klarar av en infuktning som krävs för att kunna nyttja den som en fungerande humidor vete fan hur jag hade ställt mig till det.
Föreställ dig att du går till en klockbutik och köper en klocka, men säljer berättar att den här är så dålig att det inte klarar av att man bär den på handleden, hade du haft något förtroende för den säljaren?
Min rekomendtion är att köra på en plastidor och beads.
Förstår ditt resonomang på det hela och köper det!
Men troligen har jag ropat vargen kommer i onödan. Nu när jag la i min nya mätare visar den 64%. Så troligen kommer det att funka nu
@BOTL tack för din support och stöd! Blir nog att jag skaffar mig beads längre fram![]()
Ser riktigt bra ut!
Får man fråga vad prislappen blev för ett skåp?
Decision decision decision![]()
![]()
Någon här som är sugen att ses imorgonkväll på Tweed över lite middag och cigarr? Det är vad jag förstår uppvärmd uteservering där man uppmuntrar till att röka cigarr![]()
Ska du med?Har de uteservering öppet på vintern?
@Cristian brukar hänga där, va?!?
Ska du med?
Ska du med?
Ok jag är där imorrn också!Sorry. Är inte k Sthlm idag. Ska på derbyt i morrn däremot, med då passar det nog inte att puffa...
Ok jag är där imorrn också!