• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Rätt bra ändå. Kommer köpa ett par till. Lådvärdig som jag brukar gradera ☺️💨
Kan rekommendera att köpa hem ett par askar av Junior-varianten av den där. Perfekt för promenaden eller kortare vinterrökning.
Trist att dom där bara finns som pluttar och bjässar. En klassisk corona eller robusto vore trevlig, men man ska inte klaga.

Kanske inte blir nån mer sån här kväll i sommar så det gäller att passa på och njuta, det gör jag tillsammans med Cohiba Siglo II från juni -14, otroligt mjuk och smakfull 👍.

1000005938.jpg

Dom där är fina i smaken tycker jag, men samtidigt upplever jag dom väldigt ojämna. Vissa gånger är det bra drag, andra otroligt trögt(och de kan handla om samma cigarr?!).. är det min hantering som är tokig? Brukar ligga på typ 66-67% och ta fram dom typ 20min innan
Just dessa har jag aldrig haft bekymmer med.
Tvärtom har de varit de bättre jämfört med en del andra märken

Är en cigarr pluggad så är den det ifrån början. Det brukar man kunna känna om man trycker försiktigt på den…liksom hård o stel. Detta händer tyvärr ibland och verktyg som perfekt draw kan underlätta.

Om du upplever att cigarren beter sig ojämt under rökning kan det handla om flera saker såsom förvaring , hur den tändes , hur du röker den …kan vara ide att kolla där du köpte dem om du upplever att det är bristande kvalité.

Dom där är fina i smaken tycker jag, men samtidigt upplever jag dom väldigt ojämna. Vissa gånger är det bra drag, andra otroligt trögt(och de kan handla om samma cigarr?!).. är det min hantering som är tokig? Brukar ligga på typ 66-67% och ta fram dom typ 20min innan
Det är väl "charmen" med kubaner. Under de dryga 10 år jag rökt cigarr har jag upplevt att i princip varannan kuban jag rökt varit sjukt trög i draget, och vissa helt orökbara.
Håller på att tömma lagret hemma, och ska fylla på med tre-fyra favoriter. Blir nog Rocky Patel och Matilde för hela slanten. Varenda en har haft mer eller mindre perfekt drag, smakat fantastiskt och är galet prisvärda. Du kan få en hel låda Matilde Serena för priset av en enda Cohiba.

Det är väl "charmen" med kubaner. Under de dryga 10 år jag rökt cigarr har jag upplevt att i princip varannan kuban jag rökt varit sjukt trög i draget, och vissa helt orökbara.
Håller på att tömma lagret hemma, och ska fylla på med tre-fyra favoriter. Blir nog Rocky Patel och Matilde för hela slanten. Varenda en har haft mer eller mindre perfekt drag, smakat fantastiskt och är galet prisvärda. Du kan få en hel låda Matilde Serena för priset av en enda Cohiba.
Varannan kuban …måste vara höjden av oflyt. …

Jag köpte den här för ett par år sedan. Funkar riktigt bra. Den har små hullingar längst fram så man kan dra ur nästan alla pluggar.

Kostade 300-400 kr om jag minns rätt så det är väl investerade pengar om man har problem med tröga/kloggade cigarrer.

IMG_6517.jpeg
IMG_6518.jpeg

Man känna på cigarren och om det finns hårdare partier så kan man massera det lite både innan och under tiden man röker. Det kan minska problemet lite men det hjälper inte alltid.

Jag köpte den här för ett par år sedan. Funkar riktigt bra. Den har små hullingar längst fram så man kan dra ur nästan alla pluggar.

Kostade 300-400 kr om jag minns rätt så det är väl investerade pengar om man har problem med tröga/kloggade cigarrer.

IMG_6517.jpeg
IMG_6518.jpeg
Har en likadan. Men känns ju lite sådär att den ska behövas. Det är ju som att rekommendera att köpa en avmagnetiserare för att varannan klocka man köper är magnetiserad.

Tillbaka
Topp