• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Lunchrök
IMG_0828.jpeg
IMG_0829.jpeg

Senast ändrad:
Funderat ett tag men kan inte riktigt konkludera. Kanske tråden kan enas.

Vilken är egentligen den bästa cigarrökarklockan och finns det någon klocka som signalerar att här kommer en herre som gärna tar sig en cigarr eller två?

Vilken är egentligen den bästa cigarrökarklockan och finns det någon klocka som signalerar att här kommer en herre som gärna tar sig en cigarr eller två?
Spontant tänker jag någon helguldare. Ser framför mig en solbränd herre, halvt uppknäppt linneskjorta, en helgulds daydate och en fet ciggar i något varmare land

Skulle nog säga att den bästa cigarrklockan är ingen klocka. Du ska inte sitta och tänka på tiden när du röker en cigarr.

Jag tycker frågan med cigarrklockan var svår, men har kommit fram till följande:

Om jag hade två personer framför mig där den ena har ett ett armbandsur (vilket som helst) och en person har ett fickur och jag skulle gissa vem av dem som röker cigarr så hade jag nog lagt mina pengar på personen med fickuret.

F.K så förlorar jag jämt på 50/50 vad så vem är jag att uttala mig!

Fortsätter testa mig genom AJ Fernandez och hittade två riktigt trevliga pinnar idag

Först ut en New World Cameroon Selection. Den träffade helt i min smak och jag kan tänka mig köpa fler av den. Kul utveckling av smaker längs hela röktiden.
IMG_1202.jpeg

Enclave var också mycket trevlig men erbjöd inte så mycket av en smakresa utan vara mest linjär, enkelt och trevlig. Klart i topp av mina AJ F hittills.
IMG_1203.jpeg

Sist ut i AJ Fernandez testet: En San Lotano Requiem Maduro

Jag hade helt glömt bort San Lotano och att de var de första cigarrerna jag valde att köpa fler av i början av min cigarrlarriär. Den här är riktigt fin med choklad och kaffenoter. Som efterrätt i rökform. Känns som att det kan bli ett gäng till humiroren för de här var bra
IMG_1206.jpeg

Är det bara jag eller är alltid samtliga rekommendationer man får i butik väldigt medelmåttiga? Jag har varit väldigt tydlig med smakprofil och gett exempel på cigarrer som faller mig i smaken. Har ändå alltid kommit hem med flera pinnars besvikelse.

Undantaget är fram cigarr men det kanske är för att han bara säljer kubaner.

Är det bara jag eller är alltid samtliga rekommendationer man får i butik väldigt medelmåttiga? Jag har varit väldigt tydlig med smakprofil och gett exempel på cigarrer som faller mig i smaken. Har ändå alltid kommit hem med flera pinnars besvikelse.

Undantaget är fram cigarr men det kanske är för att han bara säljer kubaner.
Inte bara du, exakt min känsla för många år sen. Numera vet jag mer vad jag vill ha å frågar inte om rekommendationer så länge det inte är just Roger.

Inte bara du, exakt min känsla för många år sen. Numera vet jag mer vad jag vill ha å frågar inte om rekommendationer så länge det inte är just Roger.
Skönt att det inte bara är jag då :) ne tacka vet jag fram cigarr och roberts tobak :)

Internet är ju inte helt fel heller när man lyckas knipa nedan! Nu till den stora frågan, lagra hela lådan några år eller provköra en pinne redan nu??? Juan lopez no2 är lite av en favorit men har inga kvar och dom är ju slut överallt så man blir ju sugen....

1000039195.jpg

1000076800.jpg

Blev en siestapinne idag!

Rolig kuriosa om denna:
"I USA går denna cigarr under namnet Cohiba. I Europa däremot heter den Silencio Black Supremo, och det beror på att vi erkänner Kubas varumärkesskydd. Cigarren är inte tillverkad på Kuba, utan i Dominikanska republiken."

Infon är hämtad ifrån en av de större online-cigarrgrosissterna

Skönt att det inte bara är jag då :) ne tacka vet jag fram cigarr och roberts tobak :)

Internet är ju inte helt fel heller när man lyckas knipa nedan! Nu till den stora frågan, lagra hela lådan några år eller provköra en pinne redan nu??? Juan lopez no2 är lite av en favorit men har inga kvar och dom är ju slut överallt så man blir ju sugen....

1000039195.jpg
Jag är som sagt nybörjare, men går det inte att göra bägge delar?
Rök några nu och lagra några till sen. Eller förstör man om man öppnar lådan?

1000039195.jpg
Läs igenom denna tråd så hittar du flera tips och rekommendationer ! 💨

Jag är som sagt nybörjare, men går det inte att göra bägge delar?
Rök några nu och lagra några till sen. Eller förstör man om man öppnar lådan?
Nej man förstör inget. Men..är man inte helt van så märker man inte så stor skillnad på att röka dem nu eller om 3 år. Paletten utvecklas med tiden o skillnader mellan färska (allt inom 1-2år typ) o lagrade skiljer sig åt bland de kubanska…något man måste upptäcka själv och utforska.

1000039195.jpg
Klart du provkör en idag (snarast). Hur ska du annars veta hur de utvecklats ;)

Tillbaka
Topp