Mina har legat ett år, får testa i sommar.Det är vad jag har förstått också, därför tror jag helt enkelt inte att de faller mig i smaken bara när i princip hela AJ-F’s sortiment hittills har givit mig samma upplevelse.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mina har legat ett år, får testa i sommar.Det är vad jag har förstått också, därför tror jag helt enkelt inte att de faller mig i smaken bara när i princip hela AJ-F’s sortiment hittills har givit mig samma upplevelse.
Spontant tänker jag någon helguldare. Ser framför mig en solbränd herre, halvt uppknäppt linneskjorta, en helgulds daydate och en fet ciggar i något varmare landFunderat ett tag men kan inte riktigt konkludera. Kanske tråden kan enas.
Vilken är egentligen den bästa cigarrökarklockan och finns det någon klocka som signalerar att här kommer en herre som gärna tar sig en cigarr eller två?
Skulle nog säga att den bästa cigarrklockan är ingen klocka. Du ska inte sitta och tänka på tiden när du röker en cigarr.Funderat ett tag men kan inte riktigt konkludera. Kanske tråden kan enas.
Vilken är egentligen den bästa cigarrökarklockan och finns det någon klocka som signalerar att här kommer en herre som gärna tar sig en cigarr eller två?
Efter sol , bad, bus o innan grill sitter denna som en smäck
![]()
Inte bara du, exakt min känsla för många år sen. Numera vet jag mer vad jag vill ha å frågar inte om rekommendationer så länge det inte är just Roger.Är det bara jag eller är alltid samtliga rekommendationer man får i butik väldigt medelmåttiga? Jag har varit väldigt tydlig med smakprofil och gett exempel på cigarrer som faller mig i smaken. Har ändå alltid kommit hem med flera pinnars besvikelse.
Undantaget är fram cigarr men det kanske är för att han bara säljer kubaner.
Skönt att det inte bara är jag dåInte bara du, exakt min känsla för många år sen. Numera vet jag mer vad jag vill ha å frågar inte om rekommendationer så länge det inte är just Roger.
Jag är som sagt nybörjare, men går det inte att göra bägge delar?Skönt att det inte bara är jag dåne tacka vet jag fram cigarr och roberts tobak
Internet är ju inte helt fel heller när man lyckas knipa nedan! Nu till den stora frågan, lagra hela lådan några år eller provköra en pinne redan nu??? Juan lopez no2 är lite av en favorit men har inga kvar och dom är ju slut överallt så man blir ju sugen....
![]()
Läs igenom denna tråd så hittar du flera tips och rekommendationer !Skönt att det inte bara är jag dåne tacka vet jag fram cigarr och roberts tobak
Internet är ju inte helt fel heller när man lyckas knipa nedan! Nu till den stora frågan, lagra hela lådan några år eller provköra en pinne redan nu??? Juan lopez no2 är lite av en favorit men har inga kvar och dom är ju slut överallt så man blir ju sugen....
![]()
Nej man förstör inget. Men..är man inte helt van så märker man inte så stor skillnad på att röka dem nu eller om 3 år. Paletten utvecklas med tiden o skillnader mellan färska (allt inom 1-2år typ) o lagrade skiljer sig åt bland de kubanska…något man måste upptäcka själv och utforska.Jag är som sagt nybörjare, men går det inte att göra bägge delar?
Rök några nu och lagra några till sen. Eller förstör man om man öppnar lådan?
Klart du provkör en idag (snarast). Hur ska du annars veta hur de utvecklatsSkönt att det inte bara är jag dåne tacka vet jag fram cigarr och roberts tobak
![]()
Bra ide, klart jag görKlart du provkör en idag (snarast). Hur ska du annars veta hur de utvecklats![]()