Lejonel
Basic
- Pris
- 4235
- Returpolicy
- Vid överenskommelse
- Bilder Skickat
- Ja
Dags att låta denna brutala tyska tool-watch vandra vidare då den tyvärr inte får den handledstid den förtjänar. Klockan köptes tidigare av en annan forummedlem och säljs nu vidare som en ren "catch & release" för exakt samma kompispris som jag själv gav.
Klockan är i absolut toppskick och ser helt tiptop ut. Den har förvarats i lådan hos mig och lämnar visuellt inget övrigt att önska.
Modellen är utvecklad av anrika Circula i Pforzheim tillsammans med över 1 000 klockentusiaster på nätet. Tack vare att både boetten och länken är byggda i Grade 2-titan väger den otroligt lite på armen (ca 140 gram med full länk). Hela klockan har dessutom en speciell ythärdning på upp till 1 200 Vickers, vilket gör den extremt motståndskraftig mot repor. Den sandtexturerade grå urtavlan i kombination med den lysande orangea minutvisaren och de limegröna accenterna på vridringen poppar riktigt snyggt i verkligheten.
Skicka ett PM vid frågor eller om du vill ha fler specifika bilder. Tack KS för ett fantastiskt forum och för annonsplatsen!
Klockan är i absolut toppskick och ser helt tiptop ut. Den har förvarats i lådan hos mig och lämnar visuellt inget övrigt att önska.
Modellen är utvecklad av anrika Circula i Pforzheim tillsammans med över 1 000 klockentusiaster på nätet. Tack vare att både boetten och länken är byggda i Grade 2-titan väger den otroligt lite på armen (ca 140 gram med full länk). Hela klockan har dessutom en speciell ythärdning på upp till 1 200 Vickers, vilket gör den extremt motståndskraftig mot repor. Den sandtexturerade grå urtavlan i kombination med den lysande orangea minutvisaren och de limegröna accenterna på vridringen poppar riktigt snyggt i verkligheten.
Specifikationer:
- Märke & Modell: Circula DiveSport Titanium Grey
- Urverk: Automatiskt Sellita SW200-1 (Elaboré Grade), finjusterat av Circula i Tyskland (-5/+7 sek/dag)
- Boettsmaterial: Sandblästrat Grade 2-titan (ythärdat till 1 200 Vickers)
- Glas: Repskyddat, lätt kupat safirglas med dubbel antireflexbehandling (inner-AR)
- Urtavla: Grå med distinkt sandtextur
- Mått: 42 mm diameter (bärs kompakt tack vare korta bandhorn), 13,4 mm tjocklek, 48,5 mm lug-to-lug
- Länk: Härdad titanlänk med integrerat snabbbyressystem (quick-release push pins), skruvade länkbitar och säkerhetslås med mikrojustering
- Vattentäthet: 50 ATM / 500 meter (skruvad krona och boettlock)
- Lume: BGW9 (blå) på index/timvisare, samt Super-LumiNova C3 X1 (grön) på vridringen, minut- och sekundvisaren
- Skick: Toppskick. Ser helt tiptop ut, inga dings eller grova spår.
- Tillbehör: Fullset. Originalbox, ytterbox, certifikat/garantikort samt tillhörande mejsel för länkjustering.
- Pris: 4 235 kr (samma kompispris som jag gav för den, kostar 13 000 ny)
- Retur: Enligt överenskommelse. Om klockan skickas och inte skulle matcha beskrivningen eller bilderna löser vi självklart det direkt.
Skicka ett PM vid frågor eller om du vill ha fler specifika bilder. Tack KS för ett fantastiskt forum och för annonsplatsen!