• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Citizen Aqualand JP2004 Enzo-mod

d@ke

Cartier
...väntar på att den här ska dyka upp i postlådan.
thumbnail_IMG_6462.jpg

fortsättning följer.
 

rogart-63

Patek
Wow. Det har man funderat på att göra några gånger . Kul att du kommer till skott . Ska bli intressant att följa. Vad är det för coating du kör?
 

d@ke

Cartier
Med sternkreuz MHH308 3 mm tjockt. Originalglaset har diametern 30,8 och 2,64 tjockt.
405410A2-C30A-4982-B97B-1707102746B1.jpeg

6D983DF9-09C8-4218-B9E7-CAED6293385E.jpeg

Ja...känns bra. Kör med det tjockare glaset.
0B0FB840-0005-4900-9092-827D14B9D24E.jpeg

Packning till vridringen från cousins 0,6 mm tjock, 33 mm innerdiameter funkar sehr gut.
Fan då... skulle ha monterat knapparna före glaset!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag hade valt en ny vridring. Ser lite konstigt ut med en ny boett och en sliten ring. I övrigt coolt
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Satan vad bra! Jag var på gång med en sån mod för några år sen men det blev aldrig av pga firman jag skulle skicka boetten till för pvd inte kunde ta emot den. Sen försvann tid och ork så då sålde jag den istället. Kanske skulle ge det ett försök till. Hur blir ytorna där packningarna ska sitta med ceracote? Inga toleransbekymmer eller risk att det inte blir tätt?
 

limbotimbo

Cartier
Riktigt bra! Man önskar ju att citizen skulle ta sitt förnuft till fånga och släppa en pvd version på nytt...i titanium.
 
Topp