• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Citizen Homer Date, dressare från 73 i bra skick + originallänk! (Sista sänkning 9/9)

Ormet

Panerai
2-Faktor
Uppdatering 5/9: Skickar nu med originallänken. En förlängning till spännet följer med, spännet har en kosmetisk skada men fungerar som den ska. Se bilder.

Inte allt för vanlig modell från Citizen, finns en handfull att hämta hem på bukten men de allra flesta är i tråkigt skick. Denna är från mars 1973. Manuellt uppdrag med en rätt fet (och märkt) krona. Denna modell har inte quickset, datum ställs genom att dra klockan fram och tillbaka runt midnatt. Den är mjuk att dra upp och ställa tid med. Boettens kanter/sidor är borstade vertikalt medans övriga ytor är polerad.

Mäter ca 35 x 42 mm med 18 mm mellan bandhornen.

Klockan är i bruksskick och det finns hairlines, det finns några tydligare revor/märken på nedre vänstra och övre högra bandhorn som syns på bilderna. Boettlocket är dessvärre rejält härjat från någon tidigare klåpare. Glaset är en top hat-variant som jag även tror jag är bytt då den är i princip felfri. Cyclopen sitter bakom glaset och kommer heller inte nötas. Den ser ut att vara helt opolerad sedan innan, fortfarande skarpa kanter. Bezeln sitter inte helt centrerad mot kronan men det bör inte vara någon stor sak att rätta till.

Sett till det inre så är den i desto bättre skick, vågar påstå att den är näst intill felfri. Gillar särskilt visarnas lume som är lite karaktäristisk för hur deras dykare såg ut där kring 60/70-talet. Urtavlan har en silvrig diskret sunburst och nästan spegelblank finish.

Servicehistorik vet jag dessvärre ej, den går däremot bra och håller sig nog inom 15-25 sek/dag grovt uppskattat.

Svårt att sätta pris på denna då jag inte har så många referensobjekt, det finns en mer eller mindre snarlik variant ute på bukten som jag utgår ifrån. Mitt pris är lagt strax under ovan denna och då bedömmer jag min att vara i bättre skick. Länk: http://www.ebay.com/itm/Vintage-196...052298?hash=item2115e1fb8a:g:1LsAAOSwFdtXxAZA

Tycker du jag är helt fel ute kring priset så är jag inte helt orimlig att förhandla med :). Jag har även en lite risigare variant av denna ute för en billigare peng här: https://klocksnack.se/threads/funge...-6306-8050-6106-8450-prisjusterat-13-8.77980/

Pris: 1300 kr 2000 kr med originallänk!
Frakt: Tillkommer, 53 kr spårbar eller 85 kr försäkrad och spårbar.
Byte: Nej
Retur: Nej, men om klockan inte stämmer mot beskrivningen får vi givetvis lösa det på något sätt
Referenser från tidigare affärer: http://klocksnack.se/threads/ormet.63467/

20184706_179122349293740_7609568616895217664_n.jpg

20482114_836364279844302_7730551935748538368_n.jpg

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg

IMG_1910.JPG IMG_1911.JPG
 
Senast ändrad:
Topp