Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Citizen verkar dubbelt så hård. Denna artikel var intressant. Annealing av rostfritt osv ger ju också en stark eller ännu starkare yta.
![]()
A Guide To Metals & Some Of Our Top Most Durable Watches | aBlogtoWatch
An examination of differences in hardness amongst some common watch materials and companies that aBlogtoWatch editors feel make some of the best examples of hardened or treated metal watches.www.ablogtowatch.com
Duratect verkade svår att få tag på här i Europa, blev själv tvungen att importera direkt från Japan. Den ska vara överlägsen, har själv inte använt min så ofta så kan inte jämföra med mina andra Citizen titanium klockor. Hittade en intressant tabell på WUS som visar Duratect på Vickers skala. Hörde en biker på YT som använt sin som en beater, men som efter ett par års användning fortfarande såg som ny ut.Min uppfattning är att Citizens duratect är det bästa jag haft på en klocka för att slippa repor. Hade en titan the citizen med den behandlingen och kunde inte finna någon repa överhuvudtaget efter flera månaders användning.
Det har bra repmotstånd, men är inte repfritt. Kan vara bra att ha i åtanke vid köp.Hej!
Citizen super titan sägs vara ythärdad enlig någon metod och väldigt motståndskraftigt mot repor. Någon som har erfarenhet av materialet?
Tack! Nu har jag själv också testat och det är verklige bra!Det har bra repmotstånd, men är inte repfritt. Kan vara bra att ha i åtanke vid köp.