• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Operator

Omega
Köpte en Ny0040 med full lume tavla.
1D510EC9-5CB4-4AAC-A9CE-0A6DE925C3E9-60478-00003AB05A643D99.jpg


Tyckte visare med lume var irriterande till en sådan tavla så jag bytte dem mot svärdvisare och målade dem svarta. Blev sketbra!

DSC_0113.jpg

DSC_0105.jpg


Sjukt bra tryck i lyset.

Riktigt, riktigt bra! Känner nästan att jag "behöver" en sådan ;)
 

Bruset

Panerai
Fick för ett tag sedan nys om den här modellen:

LQxSlLM.jpg

(lånad bild)
...som eventuellt ska införskaffas. Väldigt omtyckt på WUS är den tydligen. Här är en 135-sidig tråd:
http://forums.watchuseek.com/f21/ne...ional-diver-bn0151-09l-some-pics-1501938.html[/quote]

Den där var ju riktigt grym! Någon som vet var man kan få tag på en? Hittade på Amazon men har för mig att många säljare där är kinkiga för att leverera till Sverige..
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Jag har en Nighthawk som jag gillar. Är inte helt såld på bandet ska prova att byta till ett Nato. Har nyss fått hem ett gäng jag köpt här på forumet.
2015-04-28 20.48.58.jpg

Den där är snygg, jag är imponerad över vad och hur mycket man kan få för pengarna när man köper Citizen :)

Posta gärna bilder på hur det blev med naton!
 

Dr Stein

Cartier
Kul att se lite nighthawks! Fick inspiration och dammade av min egen och satte på ett Nato. Endast mitt röda nato, som är lite tunnare, passade. Första intrycket är dock att det flyger. Kommer nog få mer handledstid nu, när man slipper det osköna originalnamnet...
image.jpg
 

john b

Rolex
Det började med att jag såg en bild på ett vikspänne.

Det satt på en Citizen Chronomaster, jag blev alldeles till mig. Skulle bli perfa på ett läder på min titanchronomaster.
Efterforskningar ledde dock fram till att det skulle bli knivigt att få tag i ett sådant separat.

Bättre då att köpa ett spänne och få en klocka på köpet.

Det är en begagnad stålchronomaster. I rätt storlek, dvs 36 mm tror jag. Mycket välbalanserad klocka med snygg vit tavla och blånerat sekund. Jag föredrar den framför titanarens svaga gulskimmer.

Vikspännet som startade allt










Bra tryck i lumen




Kråkot som sitter på är slitet, tror jag skall fixa ett schysst brunt band och sätta. Kanske ett halvsportigt i brunt slätt läder. Får se vad det blir.
 

Geparden

Audemars
Det började med att jag såg en bild på ett vikspänne.

Det satt på en Citizen Chronomaster, jag blev alldeles till mig. Skulle bli perfa på ett läder på min titanchronomaster.
Efterforskningar ledde dock fram till att det skulle bli knivigt att få tag i ett sådant separat.

Bättre då att köpa ett spänne och få en klocka på köpet.

Det är en begagnad stålchronomaster. I rätt storlek, dvs 36 mm tror jag. Mycket välbalanserad klocka med snygg vit tavla och blånerat sekund. Jag föredrar den framför titanarens svaga gulskimmer.

Vikspännet som startade allt










Bra tryck i lumen




Kråkot som sitter på är slitet, tror jag skall fixa ett schysst brunt band och sätta. Kanske ett halvsportigt i brunt slätt läder. Får se vad det blir.
Snyggt där,även om just spännet inte direkt föll mig i smaken. Vass skjorta också & som sagt, hör av dig.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Väldigt nöjd med klockan efter lite mer än ett dygns användning.
Sitter skönt på handleden, har bra lume, den är alldeles lagom och känns väldigt bra för priset! Dessutom slipper man tänka på batteri eller service i närtid tack vare att det är en eco-drive.

Passade på att ladda den när jag stod i solen och grillade innan ;)
2015-05-17 14.57.30.jpg


Edit: Citizen BN0100-51 eller BN0100-58
 
Topp