• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

cjm

Köpt en Seiko på distans av @cjm. Väl beskrivet skick. Mkt bra och snabb kommunikation. Informerade om sändningsnummer, snabb leverans och välpackat.
Rekommenderas +++++ Goodguy 100%

Gjorde en bytesaffär Omega/JLC med @cjm. Smidig affär, bytet gjordes F2F med en mycket trevlig pratstund.
Rekommenderas, 100% GG 👍.

Har precis gjort en affär med @cjm.
Mycket trevligt bemötande och smidig affär med snabb leverans. Klockan stämde mer än väl överens med annonsen. Detta var en positiv upplevelse då jag är ny på forumet och det var mitt första köp av en för mig ”seriös” klocka.

Skrev till @cjm att jag ville köpa hans utannonserade kostym om den fanns kvar. Jag prutar inte och är tydlig med att jag självklart står för fraktkostnaden då vi befinner oss i olika städer. Får omgående svar att den finns kvar och att ”den är min om jag vill”. Det är allt som skrivs. Och såklart ville jag ju ha den, för det hade jag redan skrivit. Jag svarar då på 1 minut och ber om uppgifter för betalning. Därefter återkommer han och säger att den tyvärr kommer säljas till en annan. Min upplevelse baserat på ovan var att vi var överens. En överenskommelse jag upplever att han då bryter. Motiveringen som jag förstår är då att en annan spekulant skrivit till honom (vilket då sker att vi varit överens) att hen vill köpa den och @cjm anser att hen har ”förtur” då hen hade kontaktat, ställ frågor, till @cjm - innan jag skrev.

Fattar att det kan bli fel men blev frustrerad och besviken eftersom jag var först med att säga att jag ville köpa den OCH upplever att jag fått accept av säljaren. Var också superglad när den fanns kvar för det var en fantastisk kostym till ett mycket bra pris och timingen för mig var perfekt.

Säljaren höll god ton och beklagade situationen men i min värld så backar man inte från en överenskommelse. I synnerhet inte när man har chansen att revidera sitt beslut.

Har själv varit i situationer både som säljare och köpare där man sålt/köp objekt till ett lägre pris (dvs högre bud har kommit in efter man träffat en överenskommelse). Men det relevanta då har ju varit i vem man var överens med först. Inte vem som skrev först eller lämnade högsta budet.

Blev långt men jag ville vara tydlig med förloppet så att ni som läser kan bilda er en egen uppfattning. @cjm får ju självklart också kommentera om han önskar det. Och kan jag motbevisas i det jag skrivit ovan så ska självklart också mitt inlägg revideras.

Inlägget ovan gäller alltså en kostym som jag sålde för 1500 kr under gårdagen.

Bifogar här skärmdump på hela vår konversation i DM för att, som nämnts i inlägget ovan, ni som läser ska kunna bilda er en egen uppfattning. Har även kollat med moderator att det är OK att göra så. Har maskerat vad som kan betraktas som personuppgifter.

Skärmavbild 2023-11-25 kl. 08.25.56.jpg Skärmavbild 2023-11-25 kl. 08.26.23.jpg Skärmavbild 2023-11-25 kl. 08.26.45.png Skärmavbild 2023-11-25 kl. 08.26.59.png

Köpte en kostym av @cjm som överensstämde enligt annons till utsatt pris. Trevlig kille att prata med, snabb återkoppling och smidig affär. Goodguy 100% i min bok!

Senast ändrad:
Köpte en Tudor av cjm f2f. Mycket smidig affär, snabb på att svara, och klockan var jättefin. 100 procent good guy och gör gärna affärer igen!

Tillbaka
Topp