• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

ConElPueblo

ConElPueblo

Silver
Jeg er i gang med at tømme Sverige for vintageure - hvis I har handlet med mig, må I meget gerne lægge en bedømmelse :)

-Troels.

Jag har sålt till Troels. Mycket trevlig kille och bra kommunikation. Snabb betalning och återkoppling när han mottog klockan. Gör gärna fler affärer! :)

Sålt en vintage Omega till Troels :) Bra kontakt ( ibland lite google translate ;) ) super trevlig och snabb betalning . Gör gärna fler affärer med honom!
100% i min bok och en riktig GG :)

Kjøpte en vintage Certina DS av @ConElPueblo. Veldig trivelig kommunikasjon, rask leveranse og klokken var akkurat som beskrevet i annonsen - om ikke bedre! 100 % Goodguy, anbefales!

Sålde en Seiko SNJ025P1 "Arnie" till herr ConElPueblo och det var en mycket smidig affär rakt igenom!
Bra kommunikation och betalningen kom in omgående.

5/5

Besviken!

Då har det hänt mig till sist.. den högstbjudande personen på min Tradera-auktion har inte gjort rätt för sig. Bud på Tradera är som de flesta säkert vet bindande. Att vinnaren dragit sig ur har aldrig hänt mig tidigare fast jag varit medlem där och sålt då och då sedan 2003. Och när det inträffade så var det lite oväntat att det skulle vara en person på Klocksnack.

ConElPueblo/Troels svarar inte ens på något av alla sätt jag försökt kontakta honom via. Först genom Traderas meddelandetjänst där jag gratulerade till vinsten och informerade om kostnaden inklusive frakten till Danmark. Därefter har jag i tur och ordning försökt kontakta genom personlig mailadress, personligt meddelande på Klocksnack (när ConElPueblo faktiskt var online), SMS samt Tradera supports påminnelsefunktion. De fyra meddelanden jag författat har varit i vänlig ton med en uppmaning att betala in beloppet.

Allt har ignorerats fullständigt av ConElPueblo då han istället valt att köra huvudet i sanden. Oförutsedda saker som gör att man inte kan fullfölja affären kan inträffa, men det minsta man som ”köpare” kan göra då är väl att återkoppla till säljaren, men när det inte sker är anledningen till utebliven betalning helt okänd för mig.
Ett minst sagt märkligt och oseriöst beteende jag vill uppmärksamma er på. En KS användare som tyvärr hamnat på min shitlist för sitt usla agerande.

Tillbaka
Topp