Min klocka från CW hade dålig gångreserv och jag blev hänvisad till Seikos servicecenter för skandinavien. Där vägrar man dock ta emot klockan som ett garantiärende då den är såld av en icke-auktoriserad försäljare av Seiko. Enligt CWs hemsida så har man garanti med CW om garanti inte gäller hos tillverkaren. Försökte förklara detta för kundservice i en lång mejlkonversation men jag fick i princip samma svar varje gång: Fyll i garantkortet själv och skicka in det till Seikos servicecenter.
Riktigt usel kundservice och det var som att mejla med robotar som inte tog ansvar för något. Jag bifogade skärmdumpar på mejl från Seiko servicecenter där dom bekräftar att jag kommer få betala för service om jag skickar den till dom. Jag orkade till slut inte tjafsa mer över en 3000 kronors Seiko så nu sitter jag här med en klocka med 8 timmars gångreserv.
Uselt och aldrig mer CW för min del.
Nu för tiden har dom seikos garanti på dyrare klockor så det problemet gäller bara billigare. Men ja den historia är ju tråkig oavsett!