• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Creationwatches

Min klocka från CW hade dålig gångreserv och jag blev hänvisad till Seikos servicecenter för skandinavien. Där vägrar man dock ta emot klockan som ett garantiärende då den är såld av en icke-auktoriserad försäljare av Seiko. Enligt CWs hemsida så har man garanti med CW om garanti inte gäller hos tillverkaren. Försökte förklara detta för kundservice i en lång mejlkonversation men jag fick i princip samma svar varje gång: Fyll i garantkortet själv och skicka in det till Seikos servicecenter.

Riktigt usel kundservice och det var som att mejla med robotar som inte tog ansvar för något. Jag bifogade skärmdumpar på mejl från Seiko servicecenter där dom bekräftar att jag kommer få betala för service om jag skickar den till dom. Jag orkade till slut inte tjafsa mer över en 3000 kronors Seiko så nu sitter jag här med en klocka med 8 timmars gångreserv.

Uselt och aldrig mer CW för min del.

Nu för tiden har dom seikos garanti på dyrare klockor så det problemet gäller bara billigare. Men ja den historia är ju tråkig oavsett!

Jag har köpt från dem. Fick fel länk till en klocka (fortfarande seiko-orginal). De bjöd på 10 % på nästa beställning för att skicka tillbaka hade blivit krångligt. Jag sålde länken med vinst. Men fina klockor :)

Inga problem från min sida heller när jag har handlat därifrån (3ggr), förutom då att jag inte lyckats få rabattkoderna att fungera. Fick tulla alla tre gångerna. Det enda som skaver är den där expeditionsavgiften (100 spänn) som DHL tar, men iofs. har servicen från DHL hittills varit utmärkt. Det är inget man ber om samt att det står på CW:s hemsida att Free DHL Express till Sverige ingår. Att betala tullavgiften har jag ingenting emot, dont get me wrong, men eftersom det står Free utgick jag ifrån att det endast är tullavgiften som ska betalas av mig (förutom själva klockan). Men det är väl det enda negativa. Välpacketerat har det varit alla gånger, och stämplarna har funnits där. Och klockorna fungerar som de ska. Så ska man handla därifrån ska man väl ta i beaktande att 25% moms tillkommer på priset man betalar för klockan och så avgiften till DHL.

Inga problem från min sida heller när jag har handlat därifrån (3ggr), förutom då att jag inte lyckats få rabattkoderna att fungera. Fick tulla alla tre gångerna. Det enda som skaver är den där expeditionsavgiften (100 spänn) som DHL tar, men iofs. har servicen från DHL hittills varit utmärkt. Det är inget man ber om samt att det står på CW:s hemsida att Free DHL Express till Sverige ingår. Att betala tullavgiften har jag ingenting emot, dont get me wrong, men eftersom det står Free utgick jag ifrån att det endast är tullavgiften som ska betalas av mig (förutom själva klockan). Men det är väl det enda negativa. Välpacketerat har det varit alla gånger, och stämplarna har funnits där. Och klockorna fungerar som de ska. Så ska man handla därifrån ska man väl ta i beaktande att 25% moms tillkommer på priset man betalar för klockan och så avgiften till DHL.
Det är väl självklart att när du handlar utanför EU att det tillkommer moms och tull.

Det är väl självklart att när du handlar utanför EU att det tillkommer moms och tull.
Absolut, helt rätt. Jag refererade endast till DHL:s avgift som det enda negativa överraskningen eftersom jag uppfattade det som att den "servicen" skulle ingå. Men du kanske syftar på min sista mening, kanske borde skrivit den bättre. Tack för förtydligandet ;)

Vilken fraktmetod brukar ni välja? Alltid tullavgift va? Lika bra att betala det direkt? DHL Express Prioritetsfrakt med försäkring och förutbetalda skyldigheter / skatter (2-4 dagar)

Tillbaka
Topp