• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

cwc g10 kronaxeln sitter inte fast

mrt4

Cartier
2-Faktor
Hej på er!

Har en cwc g10 som legat ett tag. Kronaxeln sitter inte fast i verket. Jag kan trycka in den i botten så kronan ligger an mot boetten så att säga, men den klickar inte fast och det går inte att ställa visarna osv....

Någon som har något förslag?

Finns ett hål i verket där man trycker in en nål eller något för att lossa axeln, men det gör ingen skillnad om jag trycker där?


Med vänlig hälsning Robin
 

rogart-63

Patek
Låter som om nåt i keyless work hamnat snett . Vad är det för verk .Du kan ha tryckt för hårt på pinnen som lossar bommen . Och på så sätt fått nåt därinne att hamna på sniskan .
 

Exxet

Rolex
Om man har pillat lite med klockor innan så ska det kunna gå att fixa, plus att man har verktygen, små mejslar och helst en visaravdragare.

Det är vid pilen som troligtvis problemet finns, den sk setting lever har förmodligen hoppat snett.

verk:eta-955-114

eta-955-114.jpg
 

rogart-63

Patek
Om man har pillat lite med klockor innan så ska det kunna gå att fixa, plus att man har verktygen, små mejslar och helst en visaravdragare.

Det är vid pilen som troligtvis problemet finns, den sk setting lever har förmodligen hoppat snett.

verk:eta-955-114

eta-955-114.jpg

Det är rätt mycket små delar som ska bort innan man kommer till setting lever . Datumring och plattor m.m Sjutton vet om jag inte skulle köpt ett nytt verk . Dom är inte så jättedyra .
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Min vanliga otur förstås.

Har jämfört med en frisk g10 och kronan och allt ser rätt ut, måste ha hänt något...

Vem kan hjälpa mig med det här? Någon på forumet?

Mvh Robin
 
Topp