Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack så mycket!Stort grattis till en klassiker!
Är det 37 eller 40 mm? Vilken referens är det och vilken kaliber?
Måste bara fråga, varför är det ett "kronskydd" på andra sidan också? Eller vad är det för något? Hade det inte vart snyggare om den varit slät på den sidan.......![]()
Grattis!
Är det Ingos gamla?
Den är kanonfet!
//N
Tack så mycket, det var min med.Drömklocka.... Stort grattis!
Yes it is!Tänkte samma sak, fick den känslanStort grattis!
Grattis!
Är det Ingos gamla?
Den är kanonfet!
//N
Jag vet självklart att det inte är ett kronskydd... Men allvarligt, är det design eller är den bulan till för något , och jag menar det, jag tycker nog den hade sett bättre ut utan, som på aquanauten...
Det där "extra kronskyddet" får du ställa Gerald Genta och Patek Philip till svars för (en av de mest erkända designklassikerna...)Jag vet självklart att det inte är ett kronskydd... Men allvarligt, är det design eller är den bulan till för något , och jag menar det, jag tycker nog den hade sett bättre ut utan, som på aquanauten...
Det är så framdel och bakdel sitter ihop, finns alltså inget normalt baklock.Jag vet självklart att det inte är ett kronskydd... Men allvarligt, är det design eller är den bulan till för något , och jag menar det, jag tycker nog den hade sett bättre ut utan, som på aquanauten...
Tack för den länken, mums.Det där "extra kronskyddet" får du ställa Gerald Genta och Patek Philip till svars för (en av de mest erkända designklassikerna...)
Singular skrev om designen i sin eminenta serie i Manolo om klockvärldens klassiker; -"en annorlunda och innovativ boettdesign för att ordna vattentätheten (här i form av ventilens klassiska gångjärn som pressar ihop boetten och hålls ihop med skruvar)"
Länk:http://www.manolo.se/artiklar/artik...ens-25-klockklassiker-patek-philippe-nautilus
OK, tack det var det jag ville vetaDet är så framdel och bakdel sitter ihop, finns alltså inget normalt baklock.
/j