• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Då har man bärgat en Patek!

Mattan

Panerai
Måste bara fråga, varför är det ett "kronskydd" på andra sidan också? Eller vad är det för något? Hade det inte vart snyggare om den varit slät på den sidan.......:confused:
 
Måste bara fråga, varför är det ett "kronskydd" på andra sidan också? Eller vad är det för något? Hade det inte vart snyggare om den varit slät på den sidan.......:confused:


facepalm5.gif
 

Mattan

Panerai
Jag vet självklart att det inte är ett kronskydd:banghead: ... Men allvarligt, är det design eller är den bulan till för något , och jag menar det, jag tycker nog den hade sett bättre ut utan, som på aquanauten...

Vet inte vad problemet är, jättefin klocka, inget snack om det. Men får man inte undra om det sitter någon funktion i den designen, för man ser den ju inte särskilt ofta....bara en fråga:(
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag vet självklart att det inte är ett kronskydd:banghead: ... Men allvarligt, är det design eller är den bulan till för något , och jag menar det, jag tycker nog den hade sett bättre ut utan, som på aquanauten...
Det där "extra kronskyddet" får du ställa Gerald Genta och Patek Philip till svars för (en av de mest erkända designklassikerna...)
Singular skrev om designen i sin eminenta serie i Manolo om klockvärldens klassiker; -"en annorlunda och innovativ boettdesign för att ordna vattentätheten (här i form av ventilens klassiska gångjärn som pressar ihop boetten och hålls ihop med skruvar)"

Länk:http://www.manolo.se/artiklar/artik...ens-25-klockklassiker-patek-philippe-nautilus
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag vet självklart att det inte är ett kronskydd:banghead: ... Men allvarligt, är det design eller är den bulan till för något , och jag menar det, jag tycker nog den hade sett bättre ut utan, som på aquanauten...
Det är så framdel och bakdel sitter ihop, finns alltså inget normalt baklock.
/j
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Det där "extra kronskyddet" får du ställa Gerald Genta och Patek Philip till svars för (en av de mest erkända designklassikerna...)
Singular skrev om designen i sin eminenta serie i Manolo om klockvärldens klassiker; -"en annorlunda och innovativ boettdesign för att ordna vattentätheten (här i form av ventilens klassiska gångjärn som pressar ihop boetten och hålls ihop med skruvar)"

Länk:http://www.manolo.se/artiklar/artik...ens-25-klockklassiker-patek-philippe-nautilus
Tack för den länken, mums.
/j
 
Topp