• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dålig fit på SARB035

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Har förstått att jag inte är ensam om detta problem, antingen blir länken för tight eller lös när jag tar bort / lägger till länkbitar, saknas helt klart några hål till i låset alt halvlänkar.

Har sett att det finns förlängare att köpa men då ser det ju helt knas ut. Finns det något Seikolås att köpa med större justeringsmöjlighet som skulle passa SARB-länken?

Och en bild på länken.
IMG_1384.JPG

Inget alternativ :(
IMG_1385.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har googlat lite och någon slrev att Yobokies i alla fall har haft halvlänkar till denna länk så testa att maila honom och fråga, det verkar inte finnas några andra bra lösningar.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Har googlat lite och någon slrev att Yobokies i alla fall har haft halvlänkar till denna länk så testa att maila honom och fråga, det verkar inte finnas några andra bra lösningar.

Han hade inte kvar senast jag kollade, till den sarb jag hade. Men var nog två år sedan jag kollade. En annan lösning är ju köpa ett nytt lås med fler mikrojusteringsmöjligheter, även Orient stars lås kan funka om man har tur (läst någonstans, de har iaf oftast en mer mikrojustering).

@Andy7750
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Han hade inte kvar senast jag kollade, till den sarb jag hade. Men var nog två år sedan jag kollade. En annan lösning är ju köpa ett nytt lås med fler mikrojusteringsmöjligheter, även Orient stars lås kan funka om man har tur (läst någonstans, de har iaf oftast en mer mikrojustering).

@Andy7750
Läste också drt. Ett annat alternativ är ju att sätta sig och gå igenom hela Chronograph.com 's länkkatalog, de har ju massvis av länkar och något spänne där borde passa.
 
Topp