Hade en liknande upplevelse på Nymans med konsekvensen att jag hade fått ett för stort Oysterflex om jag inte hade stått på mig. De kanske hade personalrotation dagen du va inne.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Roligt event? Och vara där på nåder?Tycker det är trist. När servicen där är bra är den riktigt bra. Det finns vissa som är riktigt vassa. Tyvärr som nämns så genomsyras servicen av ren nonchalans och ganska slätstrukna svar från vissa av deras butiksbiträden.
Tycker det var bra att TS påpekade att servicen var dålig och för egen del helt OK att de erbjöd kompensation.
En sådan kanske kan vara att få vara med på ngt roligt event eller liknande.
Vadå butikschefen är riktigt bra? Inte på sitt jobb uppenbarligen.Tack. Intressant att höra.
Hade enbart bra erfarenheter från Krons (samma säljare i flera år, som slutade nyligen), men hört flera utrycka det du säger senaste tiden. Butikschefen är iaf riktigt bra.
Hursom riktigt kass på personalrekrytering..Vadå butikschefen är riktigt bra? Inte på sitt jobb uppenbarligen.
Han ansvar att leda och utveckla sin personal så bra verkar han inte varaHursom riktigt kass på personalrekrytering..
Samtidigt ärver en ny chef tidigare chefers rekrytering och anda.Han ansvar att leda och utveckla sin personal så bra verkar han inte vara![]()
Det två fel gör knappast ett rätt..Samtidigt ärver en ny chef tidigare chefers rekrytering och anda.
Förstår på dina inlägg att dina erfarenheter inte är det bästa. Trist med påhopp men du kan väl utveckla mer varför så trista erfarenheter.Roligt event? Och vara där på nåder?
Deskdiversthlm borde kanske läsa sig in på vad självrespekt betyder…
Då är man varken chef eller ledare.Samtidigt ärver en ny chef tidigare chefers rekrytering och anda.
TouchéVadå butikschefen är riktigt bra? Inte på sitt jobb uppenbarligen.
Jag menar snarare att man inte glatt bör nicka och vara glad bara för att en får följa med på ett event efter att en blivit behandlad som en påse chips hos en AD..Förstår på dina inlägg att dina erfarenheter inte är det bästa. Trist med påhopp men du kan väl utveckla mer varför så trista erfarenheter.
Som sagt jag likt TS har övergripande egna bra erfarenheter från både Krons och Nymans. Och om du vill se det som ”på nåder” så är det upp till dig.
Men gör inte dina trista erfarenheter till andras erfarenheter.
Mitt utgångsläge för kommentaren var att TS normalt sett har ett gott förhållande till AD’n. Han blir taskigt bemött av någon som saknar både serviceanda och inte känner till TS.Jag menar snarare att man inte glatt bör nicka och vara glad bara för att en får följa med på ett event efter att en blivit behandlad som en påse chips hos en AD..
Jag menar snarare att man inte glatt bör nicka och vara glad bara för att en får följa med på ett event efter att en blivit behandlad som en påse chips hos en AD..
Det är själva poängen med att ha en gnutta självrespekt i sig.. Alla får givetvis styra efter eget tycke![]()
Man kan vara både och, men det gäller när man tillträder, inte 5 år efter.Då är man varken chef eller ledare.
Kortsiktigt tänk. Tänk om ickeköparen går därifrån mer positiv än när han/hon kom. Då kan de smart cipsätande säljarna se att det är en köpare nästa gång. Gick han/hon med en dålig känsla, ses de nog aldrig mer.Fun fact, jag har en bekant som för väldigt många år sen när han var yngre jobbade i en Pradabutik som säljare i Singapore. Han sa att dom på mils håll kunde se när en ickeköpare klev in i butiken, då lutade dom ibland sig nonchalant mot väggen vid dörren in till personalköket och åt just chips!
Nu hängde jag inte med. Kan du utveckla?Det två fel gör knappast ett rätt..
Det låter märkligt om de har olika pris på hemsidan och i butik. Är du säker på att de inte menade listpriset när de säger vad den egentligen kostar? Tänk om din kompis gick i halva meningen?En kollega var inne på Krons för att köpa en Panerai för en tid sedan. Han hade sett den på deras hemsida och var redo att bara testa den och sen pröjsa. Men ett mycket snorkigt bemötande och en dryg kommentar om att; "Aha, nej det där är bara ett pris vi har på nätet. Den kostar egentligen x kronor."
Kollegan, som ej låter sig imponeras av snorkiga människor, vände genast på klacken och gick...
(Kommer inte ihåg de exakta beloppen men de ville ha ca 8000 kronor mer än vad de skyltade med på hemsidan..)
Det håller jag helt med om. Man måste också kunna visa respekt för de som jobbar. Folk är så lättkränkta nuförtiden.Jag menar snarare att man inte glatt bör nicka och vara glad bara för att en får följa med på ett event efter att en blivit behandlad som en påse chips hos en AD..
Det är själva poängen med att ha en gnutta självrespekt i sig.. Alla får givetvis styra efter eget tycke![]()
Det låter märkligt om de har olika pris på hemsidan och i butik. Är du säker på att de inte menade listpriset när de säger vad den egentligen kostar? Tänk om din kompis gick i halva meningen?
Fun fact, jag har en bekant som för väldigt många år sen när han var yngre jobbade i en Pradabutik som säljare i Singapore. Han sa att dom på mils håll kunde se när en ickeköpare klev in i butiken, då lutade dom ibland sig nonchalant mot väggen vid dörren in till personalköket och åt just chips!
Vi hade rätt!Kortsiktigt tänk. Tänk om ickeköparen går därifrån mer positiv än när han/hon kom. Då kan de smart cipsätande säljarna se att det är en köpare nästa gång. Gick han/hon med en dålig känsla, ses de nog aldrig mer.
Fun fact, jag har en bekant som för väldigt många år sen när han var yngre jobbade i en Pradabutik som säljare i Singapore. Han sa att dom på mils håll kunde se när en ickeköpare klev in i butiken, då lutade dom ibland sig nonchalant mot väggen vid dörren in till personalköket och åt just chips!
Jag hoppas att det inte var en standard-skruv som skulle justeras, isåfall blev timlönen lite väl fetMycket märkligt beteende. Jag var själv på krons förra veckan för att korta en länk på en klocka som inte alls var köpt där, men av ett märke de är återförsäljare för.
Det var inga som helst problem att korta länken och han som hjälpte mig var supertrevlig och la ner mycket tid på att visa en annan klocka som jag var intresserad av. Jag betalade ju 500 kr för att korta länken iofs, så det kanske spela in också![]()
haha, nej. skiten satt som berget! Därför jag var tvungen att lämna in detJag hoppas att det inte var en standard-skruv som skulle justeras, isåfall blev timlönen lite väl fet![]()
Luktar Breitling långväga?!haha, nej. skiten satt som berget! Därför jag var tvungen att lämna in det![]()