• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dåligt bemött av säljare

Hade en liknande upplevelse på Nymans med konsekvensen att jag hade fått ett för stort Oysterflex om jag inte hade stått på mig. De kanske hade personalrotation dagen du va inne.
 
Tycker det är trist. När servicen där är bra är den riktigt bra. Det finns vissa som är riktigt vassa. Tyvärr som nämns så genomsyras servicen av ren nonchalans och ganska slätstrukna svar från vissa av deras butiksbiträden.

Tycker det var bra att TS påpekade att servicen var dålig och för egen del helt OK att de erbjöd kompensation.
En sådan kanske kan vara att få vara med på ngt roligt event eller liknande.
Roligt event? Och vara där på nåder?
Deskdiversthlm borde kanske läsa sig in på vad självrespekt betyder…
 
Roligt event? Och vara där på nåder?
Deskdiversthlm borde kanske läsa sig in på vad självrespekt betyder…
Förstår på dina inlägg att dina erfarenheter inte är det bästa. Trist med påhopp men du kan väl utveckla mer varför så trista erfarenheter.

Som sagt jag likt TS har övergripande egna bra erfarenheter från både Krons och Nymans. Och om du vill se det som ”på nåder” så är det upp till dig.
Men gör inte dina trista erfarenheter till andras erfarenheter.
 
Förstår på dina inlägg att dina erfarenheter inte är det bästa. Trist med påhopp men du kan väl utveckla mer varför så trista erfarenheter.

Som sagt jag likt TS har övergripande egna bra erfarenheter från både Krons och Nymans. Och om du vill se det som ”på nåder” så är det upp till dig.
Men gör inte dina trista erfarenheter till andras erfarenheter.
Jag menar snarare att man inte glatt bör nicka och vara glad bara för att en får följa med på ett event efter att en blivit behandlad som en påse chips hos en AD..

Det är själva poängen med att ha en gnutta självrespekt i sig.. Alla får givetvis styra efter eget tycke 😃
 
Jag menar snarare att man inte glatt bör nicka och vara glad bara för att en får följa med på ett event efter att en blivit behandlad som en påse chips hos en AD..
Mitt utgångsläge för kommentaren var att TS normalt sett har ett gott förhållande till AD’n. Han blir taskigt bemött av någon som saknar både serviceanda och inte känner till TS.
Detta påpekas för AD’n och man erbjuder att kompensera för vad man upplever som en annars bra kund för den dåliga upplevelsen.

Däremot…… om TS ringt och tjatat sig till en slags kompensation då absolut då kan man fundera på om det verkligen är värt något.
 
Jag menar snarare att man inte glatt bör nicka och vara glad bara för att en får följa med på ett event efter att en blivit behandlad som en påse chips hos en AD..

Det är själva poängen med att ha en gnutta självrespekt i sig.. Alla får givetvis styra efter eget tycke 😃

Fun fact, jag har en bekant som för väldigt många år sen när han var yngre jobbade i en Pradabutik som säljare i Singapore. Han sa att dom på mils håll kunde se när en ickeköpare klev in i butiken, då lutade dom ibland sig nonchalant mot väggen vid dörren in till personalköket och åt just chips!
 
Fun fact, jag har en bekant som för väldigt många år sen när han var yngre jobbade i en Pradabutik som säljare i Singapore. Han sa att dom på mils håll kunde se när en ickeköpare klev in i butiken, då lutade dom ibland sig nonchalant mot väggen vid dörren in till personalköket och åt just chips!
Kortsiktigt tänk. Tänk om ickeköparen går därifrån mer positiv än när han/hon kom. Då kan de smart cipsätande säljarna se att det är en köpare nästa gång. Gick han/hon med en dålig känsla, ses de nog aldrig mer.
 
En kollega var inne på Krons för att köpa en Panerai för en tid sedan. Han hade sett den på deras hemsida och var redo att bara testa den och sen pröjsa. Men ett mycket snorkigt bemötande och en dryg kommentar om att; "Aha, nej det där är bara ett pris vi har på nätet. Den kostar egentligen x kronor."

Kollegan, som ej låter sig imponeras av snorkiga människor, vände genast på klacken och gick...

(Kommer inte ihåg de exakta beloppen men de ville ha ca 8000 kronor mer än vad de skyltade med på hemsidan..)
 
En kollega var inne på Krons för att köpa en Panerai för en tid sedan. Han hade sett den på deras hemsida och var redo att bara testa den och sen pröjsa. Men ett mycket snorkigt bemötande och en dryg kommentar om att; "Aha, nej det där är bara ett pris vi har på nätet. Den kostar egentligen x kronor."

Kollegan, som ej låter sig imponeras av snorkiga människor, vände genast på klacken och gick...

(Kommer inte ihåg de exakta beloppen men de ville ha ca 8000 kronor mer än vad de skyltade med på hemsidan..)
Det låter märkligt om de har olika pris på hemsidan och i butik. Är du säker på att de inte menade listpriset när de säger vad den egentligen kostar? Tänk om din kompis gick i halva meningen?
 
Jag menar snarare att man inte glatt bör nicka och vara glad bara för att en får följa med på ett event efter att en blivit behandlad som en påse chips hos en AD..

Det är själva poängen med att ha en gnutta självrespekt i sig.. Alla får givetvis styra efter eget tycke 😃
Det håller jag helt med om. Man måste också kunna visa respekt för de som jobbar. Folk är så lättkränkta nuförtiden.
 
Det låter märkligt om de har olika pris på hemsidan och i butik. Är du säker på att de inte menade listpriset när de säger vad den egentligen kostar? Tänk om din kompis gick i halva meningen?

Nej han fick inte köpa den för det priset de hade på hemsidan.. Men jag tyckte också att det lät jävligt skumt.
Men oavsett det så var det mest bemötandet han hade stört sig på..
 
Fun fact, jag har en bekant som för väldigt många år sen när han var yngre jobbade i en Pradabutik som säljare i Singapore. Han sa att dom på mils håll kunde se när en ickeköpare klev in i butiken, då lutade dom ibland sig nonchalant mot väggen vid dörren in till personalköket och åt just chips!

Men så kan man väl förf-n inte bete sig om man är en seriös säljare?!
Den person som de ser som ickeköpare den dagen kanske är en köpare nästa dag!
Lät ju som ett generalfel..
 
Kortsiktigt tänk. Tänk om ickeköparen går därifrån mer positiv än när han/hon kom. Då kan de smart cipsätande säljarna se att det är en köpare nästa gång. Gick han/hon med en dålig känsla, ses de nog aldrig mer.
Vi hade rätt!
Vi stod här och mumsade i oss chips lite nonchalant, och se på fan, han köpte inget!
Vi läser folk riktigt bra….
 
Fun fact, jag har en bekant som för väldigt många år sen när han var yngre jobbade i en Pradabutik som säljare i Singapore. Han sa att dom på mils håll kunde se när en ickeköpare klev in i butiken, då lutade dom ibland sig nonchalant mot väggen vid dörren in till personalköket och åt just chips!

Jag har hört tvärtom av en framgångsrik butiksförsäljare.
Men inte förvånad att det rörde sig om en Pradabutik.
 
Förstår man inte var ens inkomster kommer ifrån ska man definitivt inte jobba med kundkontakter.

Är ute efter nytt men sådant här gör en inte så pepp på att besöka Krons för det ändamålet. Nu spelar inte mitt val någon roll för butiken, det är mer vetskapen om hur man kan riskera att bli bemött.
 
Jag nasar premiumgrejer. Varje kund är en kung/drottning för mig, på riktigt alltså, men nog f-n kan man i 95% av fallen se vem som ska handla...

Sedan tror jag ryktet om superservice oavsett ärende sprider sig, så den nedlagda tiden är viktig även på de som inte köper något, och aldrig kommer att köpa något.
 
Mycket märkligt beteende. Jag var själv på krons förra veckan för att korta en länk på en klocka som inte alls var köpt där, men av ett märke de är återförsäljare för.
Det var inga som helst problem att korta länken och han som hjälpte mig var supertrevlig och la ner mycket tid på att visa en annan klocka som jag var intresserad av. Jag betalade ju 500 kr för att korta länken iofs, så det kanske spela in också :)
 
Mycket märkligt beteende. Jag var själv på krons förra veckan för att korta en länk på en klocka som inte alls var köpt där, men av ett märke de är återförsäljare för.
Det var inga som helst problem att korta länken och han som hjälpte mig var supertrevlig och la ner mycket tid på att visa en annan klocka som jag var intresserad av. Jag betalade ju 500 kr för att korta länken iofs, så det kanske spela in också :)
Jag hoppas att det inte var en standard-skruv som skulle justeras, isåfall blev timlönen lite väl fet :)
 
Tillbaka
Topp