• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Död Aqualand, vad göra?

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Nu är den död. Började med error på den digitala delen. Efter batteribyte är den helt död.

Tips?

image.jpeg
 

M.M

Cartier
Testat att dra ut kronan och hålla ner de tre knapparna i 2 sekunder för att försöka reset:a den? Annars vet jag inte... Lycka till
 
Bytt batteri själv? Jag har råkat ut för att jag fått "gamla" batterier som legat på hyllan ett tag och då funkar det inte, färskt ska det tydligen vara för aqualand!
 

N.Bathes

Cartier
Min dog också för ett tag sedan urmakarn
Satte i nytt batteri och fick igång den efter lite pillande..
Funkade några timmar sen dog den igen
Kan vara kortslutning
Qvartsur gillar ej att inte få ticka. Skall alltid vara igång.. Min låg ngt år utan batteri...
 

Comtainer

Omega
20151122_094424.jpg
Sist jag själv böt batteri i min var jag tvungen att fippla med den rosa plastskivan för att få den att funka
 
Senast ändrad:

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Testade med färskt batteri. När jag skruvar ut kronan och håller in de tre knapparna händer det lite grejer på displayerna men sen är det dött igen.
 
Topp