• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens Asiatiska klocka-tråden!

Ekberget

Cartier
CCB708D0-D91C-46F8-8722-C5897B8E9F2A.jpeg
Dom är fina men hur är länken?? Vågar inta köpa 5a med integrerad pga tidigare erfarenheter av horribel länk. Blir lite klurigare o byta ut...
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Inga konstiga blickar från dina medtrafikanter om att du står och tar "konstiga bilder" ungefär vid samma tidpunkt varje dag?
Det måste ju i stort sett vara samma snubbar som väntar på tuben. :)
Nja, är ju i Stockholm och här vet folk bättre än att titta på varandra i kollektivtrafiken. :D
Nån utsocknes på tillfälligt besök kanske reagerar...
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Dom är fina men hur är länken?? Vågar inta köpa 5a med integrerad pga tidigare erfarenheter av horribel länk. Blir lite klurigare o byta ut...

Skulle inte säga att länken är horribel, snarare helt ok. Minns att den var rätt knepig att korta dock. Har tyvärr ingen erfarenhet av Seiko 5 länkar utöver denna.
 

Ekberget

Cartier
Skulle inte säga att länken är horribel, snarare helt ok. Minns att den var rätt knepig att korta dock. Har tyvärr ingen erfarenhet av Seiko 5 länkar utöver denna.
Ja dom har väl vikta länkbitar o rätt bråkiga o få ur. Minns jag fick hamra lite våldsamt..
Min "gnisslade" typ på handleden hehe. Va lite jobbigt. Den kanske va för ren helt enkelt.
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Ja dom har väl vikta länkbitar o rätt bråkiga o få ur. Minns jag fick hamra lite våldsamt..
Min "gnisslade" typ på handleden hehe. Va lite jobbigt. Den kanske va för ren helt enkelt.

Ja, typ vikta och med en platt sprint. Har inte upplevt att denna länken gnisslat, däremot alla nya Rolex-länkar jag haft har gnisslat till en början.
 
Topp