• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens Asiatiska klocka-tråden!

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Bytte tillbaka till det skönt blekta natot.
0801----.jpg
Mycket snyggt!
 

Bosse

Friends of KS
Dagen asiat är raka motsatsen till den GS jag lagda upp i avsett tråd, stor och bullrig med 7 visare i olika färger, over sized krone och skydd men dock mycket Japansk kolla typsnittet på datumet

P8021167.jpg


SAGH007 var namnet och den tillhör en JDM familj Brightz Phoenix som Seiko riktade mot en "yngre målgupp"
Det som gör den lite extra rolig är verket 6S37 med 40 sten, byggt på Morioka Studien som gör 9S verken, och i grunden samma som Hr. Y`s Credor 6S78 dock med Rhodium finish och PR komplikation.
Jag så att det blev lite rundgång med Credor tråden men alla 6S tillhör samma familj och blev byggt på samma ställe som 9S byggdes och byggs idag. En del på the Netz tror att dessa 6S var tänkt till en serie GS mekaniska kronografer vilket som bekant aldrig blev av. Denna från 2008 går jämt +2/3s vid användning och ser snygg ut i timergraphen också (GS standard)

//Bosse
 

RemiWM

Breitling
I dag ble det min Seiko 7a28-7039, verdens første analoge quartz chronograph. Min har serienummer som daterer den til desember 1982, som også er mitt fødselsår og fødselsmåned! Klokken er akkurat like gammel som meg. :)
Var heldig og fant den i USA for ca 1,5 år siden. Den er strøken med bare noen få hairlines. Fikk også med en tidsriktig Seiko boks som ligner veldig på den originale boksen. Denne blir en keeper!
8938AE00-8FE3-462C-BCBA-9B0C4C324B45_zps7nu34aij.jpg

4135E1D4-9C43-410C-8CAD-4264AD635545_zpswtkaxkl8.jpg
 
Topp