• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens Asiatiska klocka-tråden!

22610.jpg

Klossdykare idag.

Vad har en ölkartong att göra med dagens klocka att göra?

IMG_8518.jpeg

Jo för många år sen köpte jag några kilo Citizens, hela, trasiga, reservdelar och verk.
Tänkte att det ska gå att vaska fram dagens klocka ur det här.
Dom har legat i en garderob sen dess och hade mer eller mindre glömt bort vad jag hade.

IMG_8519.jpeg

Vad har en ölkartong att göra med dagens klocka att göra?

IMG_8518.jpeg

Jo för många år sen köpte jag några kilo Citizens, hela, trasiga, reservdelar och verk.
Tänkte att det ska gå att vaska fram dagens klocka ur det här.
Dom har legat i en garderob sen dess och hade mer eller mindre glömt bort vad jag hade.

IMG_8519.jpeg

Är du i hemlandet just nu? Eller har du tagit med dig ett ärofyllt lock Norrlands att bjuda japaner som kulturell payback för alla schyssta klockor de skickar till Norden?

Hit ska vi nu! Eftermiddagskaffe med en kaka formad som en fisk. Just det! Köpte en G-shock på besök i österlandet. Mycket nöjd, med klocka, och Osaka!!

Bilagor

• 1000010431.jpg
    1000010431.jpg
    220.3 KB · Visningar: 4
Orient är alltid fina med sina prickar, stjärnor, lejon, stora bokstäver och feta index etc.
Alltid kul att titta på.

Synd på lite SHS bara.

En av mina favoritklockor.
Lite kraftigare bandhorn och rejäl krona och index gör den rätt sportig.
Vad man inte först lägger märke till är att det är en bättre modell med 35 stenar och Triostat reglering.
Triostat regleringen ska ge fler möjligheter att justera gången och fanns mest på Grand Prix modellerna.
Just på den här störs jag inte av SHS och det beror nog på att dom höga timarkeringarna gör att korta visare behövs.

IMG_8706.jpeg

Mysigt också att man strösslat lite extra stenar på rotorn.
Lite pissig bild i dåligt ljus.

En av mina favoritklockor.
Lite kraftigare bandhorn och rejäl krona och index gör den rätt sportig.
Vad man inte först lägger märke till är att det är en bättre modell med 35 stenar och Triostat reglering.
Triostat regleringen ska ge fler möjligheter att justera gången och fanns mest på Grand Prix modellerna.
Just på den här störs jag inte av SHS och det beror nog på att dom höga timarkeringarna gör att korta visare behövs.

IMG_8706.jpeg

Mysigt också att man strösslat lite extra stenar på rotorn.
Lite pissig bild i dåligt ljus.

Hehe, nästan lika smart som gamla hederliga Waltham när de gjorde en centennial jewel watch på det här eleganta sättet.

Screenshot 2026-01-09 112956.png

Tillbaka
Topp