Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag vet att det inte är torsdag men attans vad sugen på pannkakor jag är.
Det har absolut inget att göra med dagens Seiko.
![]()
För inte länge sen postade jag en GS Special och en Chrono Master Special här så nu är det dags för en annan Special.
På början av 60talet var det här Grand Prix Orient Special den finaste Orienten och dyrare än Royal Orient så man känner sig lite kaxig.
![]()
Och lagom långa visare!
Är den pläterad eller solitt guld?
Precis lagom långa visare
Det står på baklocket att den är 14K gold filled men jag hade nog kallat det för gold plated.
![]()
Dagens bild ger ingen rättvis känsla av klockan, rackarns skön sak.
![]()
Finns även på omslaget på en av få böcker om Orienter.
![]()
Hehe. Kul att din klocka är i bättre skick än omslagsklockan.
Vad har en ölkartong att göra med dagens klocka att göra?
![]()
Jo för många år sen köpte jag några kilo Citizens, hela, trasiga, reservdelar och verk.
Tänkte att det ska gå att vaska fram dagens klocka ur det här.
Dom har legat i en garderob sen dess och hade mer eller mindre glömt bort vad jag hade.
![]()
Är du i hemlandet just nu? Eller har du tagit med dig ett ärofyllt lock Norrlands att bjuda japaner som kulturell payback för alla schyssta klockor de skickar till Norden?
Snygg klocka!Känns som det här är min tråd?
![]()
Tack och bra jobbat.Snygg klocka!
Jag försöker bidra
![]()
Tack och bra jobbat.
På fredag kommer gänget hit, om det går någon spårvagn åt det här hållet får du titta in.
![]()
Orient är alltid fina med sina prickar, stjärnor, lejon, stora bokstäver och feta index etc.
Orient är alltid fina med sina prickar, stjärnor, lejon, stora bokstäver och feta index etc.
Alltid kul att titta på.
Synd på lite SHS bara.
En av mina favoritklockor.
Lite kraftigare bandhorn och rejäl krona och index gör den rätt sportig.
Vad man inte först lägger märke till är att det är en bättre modell med 35 stenar och Triostat reglering.
Triostat regleringen ska ge fler möjligheter att justera gången och fanns mest på Grand Prix modellerna.
Just på den här störs jag inte av SHS och det beror nog på att dom höga timarkeringarna gör att korta visare behövs.
![]()
Mysigt också att man strösslat lite extra stenar på rotorn.
Lite pissig bild i dåligt ljus.