• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens fix!

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
I väntan på att mitt senaste inköp (teaser; Hybrid mellan Nautilus och Midas) ska anlända, var jag tvungen att ha ett substitut, en snabbfix, att stilla abstinensen med. Plockade upp den här från -85 igår...

image1_zpsb7836798.jpg


Några arbetstimmar timmar senare, innehållande jakt efter länk och lås, moddning med slipmaskin mm, displex och cape cod...

20130323_102945_zps78ddabe8.jpg


20130323_103018_zpsc38c0cda.jpg


20130323_102909_zpsbe53d4b1.jpg


Inte helt nöjd, så på det igen... Orkade dock inte polera mer nu, så det blev så här...

Denna länk med bucklig clasp...

20130323_085521_zps52b9f0e1.jpg


20130323_103408_zps2bf963f0.jpg


20130323_085538_zpsbcfd13c7.jpg


20130323_092937_zps99ec863c.jpg


Det hjälpte dock inte! Så vad ska man hitta på nu? Sitter fortfarande och skakar, därav de dåliga bilderna ;)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Diggar verkligen denna boettformen/bandinfästningen. Har budat på en del men vinner ju fan aldrig!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tack för alla glada tillrop!

morrism skrev:
Råfet ju, modellnummer?
8123-7230
Rber skrev:
Diggar verkligen denna boettformen/bandinfästningen. Har budat på en del men vinner ju fan aldrig!
Ja det finns en hel del Seikos med dessa skarpa linjer mm. Tänker lite på samurajsvärd typ. Gör sig lite extra cool om man får till känslan av integrerad länk.

Då har du inte budat tillräckligt, plockade upp den för ca 170 kr i Kaplans butik (dvs inga bud) :)
 

Aron

Omega
Med tanke på rubrikenkunde man ju tro att det var nåt helt annat typ av beroende du hade hamnat i:D
Men en velig klocka var det ju dock :)
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Dagens fix!

Snyggt är det, men du behöver en länk som ser ut typ såhär i ändarna för att det ska bli riktigt passande... (inte rundade raka)
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1364051390407.jpg
    uploadfromtaptalk1364051390407.jpg
    68.9 KB · Visningar: 265

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra jobb! Den ser riktigt fin ut! Sälj den och börja om. Det är det enda som hjälper. Eat, sleep, renovate, repeat. :D
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
_jonte skrev:
Snyggt är det, men du behöver en länk som ser ut typ såhär i ändarna för att det ska bli riktigt passande... (inte rundade raka)
Exakt! Är det bara att pm:a min adress, så kommer den på posten eller ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Dagens fix!

Bättre bild zoomad...
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1364052071831.jpg
    uploadfromtaptalk1364052071831.jpg
    17.3 KB · Visningar: 236

_jonte

Patek
Re: Sv: Dagens fix!

theargonaut skrev:
_jonte skrev:
Snyggt är det, men du behöver en länk som ser ut typ såhär i ändarna för att det ska bli riktigt passande... (inte rundade raka)
Exakt! Är det bara att pm:a min adress, så kommer den på posten eller ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
Hehe, självklart! ;-)
Har faktiskt en liknande länk på ingående till en annan klocka. Passar den inte så kan jag höra av mig...
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Re: Sv: Dagens fix!

_jonte skrev:
theargonaut skrev:
_jonte skrev:
Snyggt är det, men du behöver en länk som ser ut typ såhär i ändarna för att det ska bli riktigt passande... (inte rundade raka)
Exakt! Är det bara att pm:a min adress, så kommer den på posten eller ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
Hehe, självklart! ;-)
Har faktiskt en liknande länk på ingående till en annan klocka. Passar den inte så kan jag höra av mig...
Det vore ju supersnällt om du kan göra det! Men jag hoppas ju att den ska passa din :)
Jesper skrev:
Nu snackar vi! Så läckert!
Tackar!
 
Topp