Psykel
Pandion
Seikoklockorna på undre raden ser okej ut, annars inget spännande tyvärr.Budade precis hem 12 klockor. Boxen ingick (behöver en, haha )
Inga klockrena bilder men tar mer när jag fått hem dem Vad tror ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Seikoklockorna på undre raden ser okej ut, annars inget spännande tyvärr.Budade precis hem 12 klockor. Boxen ingick (behöver en, haha )
Inga klockrena bilder men tar mer när jag fått hem dem Vad tror ni?
Lätt att gilla denna tavla
Men den måste rensas från lös lume.
Kan inte bestämma mig om jag ska fixa minutvisaren... Bortsett från den lumesläpp är ju patinan på lume perfekt.
Detta står i baklocketBorgel?
Snarare förrgårs fynd än dagens... Fick hem denna grymma Candino i samma MRP SA-boett som bland andra Heuer och Sinn använde (men som kostar 5-10 gånger mer pga ”fint” märke). Äntligen en trevlig quartzbeater! Tack, @rogart-63 för en grym affär!
Detta står i baklocket
Brit. Pat
385509
Mido
Limited Switzerland
Rustless Steel
Så inte Borgel antar jag
Ah vad kul! TackPatentet er den mangesidede bagboett - det er Borgels efterfølgere, Taubert et Fils, der har lavet boetten.
...Dibs.
Fantastisk boett på Revue-Sporten!Om det är nåt fynd vet jag inte, kjöpte en påse skrotklockor, däribland dom här:
Favre-Leuba som inte är från Indien är väl lite ovanligt väl? Lagondan saknar komplett balans, om någon sitter på en till AS 2063 köper jag gärna.
Grattis till den! Hojta gärna till om den får för sig att lämna
Enicar såg trevliga ut, till salu?Dagens fynd! Sortiment med uppdragsaxlar och balansaxlar till Omega. Samt en låda klockor.
Grymt fina! Har en likadan Chatenoud som jag inte bestämt mig för vad den ska sitta på än. Såg att DN säljaren på tradera hade flera, kommer den kanske därifrån? NSA’n var ju också grym!Dagens: NOS Chatenaud, NOS Imco, härjad Tidéna, begagnat Rowi med en skojig (dyk?)-förlängning och massiva länkbitar, jättefint NSA, och ett som jag inte identifierat än. Också jättefint skick men det känns som det borde varit längre om det var NOS.
Precis, det är från Tradera. Rätt enkel kvalitet men en rolig länk på rätt klocka tror jag. Värt en chansning. NSA:n var riktigt trevlig. Användbar modell. Bra skick även om den inte är ny.Grymt fina! Har en likadan Chatenoud som jag inte bestämt mig för vad den ska sitta på än. Såg att DN säljaren på tradera hade flera, kommer den kanske därifrån? NSA’n var ju också grym!
Absolut! Tror jag betalade 60kr eller nåt för min. Har köpt några grisläder och ett hajband från honom också, kul utbud! Tror jag betalade runt 50kr styck för grisarna och typ 30 för hajen tror jag.Precis, det är från Tradera. Rätt enkel kvalitet men en rolig länk på rätt klocka tror jag. Värt en chansning. NSA:n var riktigt trevlig. Användbar modell. Bra skick även om den inte är ny.
Fynd! Den här var lite dyrare men fortfarande väldigt överkomlig.Absolut! Tror jag betalade 60kr eller nåt för min. Har köpt några grisläder och ett hajband från honom också, kul utbud! Tror jag betalade runt 50kr styck för grisarna och typ 30 för hajen tror jag.
Minns dagarna när jag skulle ratat ett sånt där plexi o smackat på rejält med polywatch det första jag gjorde. Lite andra tankar nuförtiden. Ser så gött utPrecis uthämtad. Sjukt nöjd Kul boett och en tavla i crisp skick - som jag vill ha dem
Tycker med mitt otränade öga att boetten är lite lik den borgelboett som min Mido har... @Aurum @ConElPueblo finns det en chans?
Precis uthämtad. Sjukt nöjd Kul boett och en tavla i crisp skick - som jag vill ha dem
Tycker med mitt otränade öga att boetten är lite lik den borgelboett som min Mido har... @Aurum @ConElPueblo finns det en chans?
Haha. Som vanligt köper jag grejer jag inte kanJeg er bange for, at grunden til at den ligner den Taubert et Fils boett på din Mido er, at den her mangler en bezel
Jag kan ha missat det, men hur ser den ut med bezel? Tycker den var fin i all sin enkelhetHaha. Som vanligt köper jag grejer jag inte kan
Så denna ska ha en bezel... Vad märkligt på denna typ av ur - ingen kronor, ingen diver och ingen komplikation likt gmt worldtime etc...?
Edit. Hittade denna med samma case.
https://forums.watchuseek.com/f29/sold-vintage-hamilton-automatic-$200-3075906.html#/topics/3075906
Ingen aning. Tycker det känns mkt märkligt att de skulle ha en bezelJag kan ha missat det, men hur ser den ut med bezel? Tycker den var fin i all sin enkelhet
Jag får starka Dallas vibbar på den undre raden. (tv serien med JR ni vet?)Seikoklockorna på undre raden ser okej ut, annars inget spännande tyvärr.
Bezel/glasring, inte så noga. Ser det inte ut som att din ska ha en glasring?Haha. Som vanligt köper jag grejer jag inte kan
Så denna ska ha en bezel... Vad märkligt på denna typ av ur - ingen kronor, ingen diver och ingen komplikation likt gmt worldtime etc...?
Edit. Hittade denna med samma case.
https://forums.watchuseek.com/f29/sold-vintage-hamilton-automatic-$200-3075906.html#/topics/3075906
Vad fick du betala för den där? Charmig sak!Jaha, lyckades inte hejda impulsen idag heller...
Bezel/glasring, inte så noga. Ser det inte ut som att din ska ha en glasring?
Ser hårdare ut utan glasring@Aurum och @ConElPueblo
Ser ju onekligen ut så! Ännu finare med glasringen men gillar den ändå
Den där länken var ju tokfet!
@walleballen tror det blev en dryg tusing Ink avgifter och frakt.
Den är klart cool! Jag föll ju just för det speciella casetSer hårdare ut utan glasring