Helgens auktionsplotter upplockat och avstädat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fantastiskt fina klockor, knappast nån högoddsare att jag faller som en sten för Certinan!Helgens auktionsplotter upplockat och avstädat.
Fina! Tittade på dem men valde något annat...Helgens auktionsplotter upplockat och avstädat.
Fantastiskt fina klockor, knappast nån högoddsare att jag faller som en sten för Certinan!
Grattis!
Fina! Tittade på dem men valde något annat...
Nej, men 32 mm kan den varaDenna kan väl omöjligen vara 28mm?
Rätt säker att den ref:en är 32 mm, eller möjligen 32,5 mm.Nej, men 32 mm kan den vara
”Storlek med krona är 28mm” fick känsla att det rör sig om 38mm utan krona? Får se när den landar helt enkeltRätt säker att den ref:en är 32 mm, eller möjligen 32,5 mm.
Bra pris oavsett! Men googla ref 2450.”Storlek med krona är 28mm” fick känsla att det rör sig om 38mm utan krona? Får se när den landar helt enkelt
Coool! Nä jag tror 32-33mm.Denna kan väl omöjligen vara 28mm?
woooot!? Om det inte är någon som fulat sig och stoppat 18k-DStavlan i en pläterad boett men ser ju inte ut så... GZ!!!Klickade hem en Certina DS idag. Får se om den är intressant. Här kommer en teaser...
Får se vad det är... har inte kollat den live.woooot!? Om det inte är någon som fulat sig och stoppat 18k-DStavlan i en pläterad boett men ser ju inte ut så... GZ!!!
Har typ aldrig kollat en klocka live innan jag köpt haha Det låter ju som ett potentiellt superfynd!!Får se vad det är... har inte kollat den live.
Men satan... GrattisKlickade hem en Certina DS idag. Får se om den är intressant. Här kommer en teaser...
Klickade hem en Certina DS idag. Får se om den är intressant. Här kommer en teaser...
Fast är boettlocket i stål? Är boettlocket i stål till 18k boetterna?woooot!? Om det inte är någon som fulat sig och stoppat 18k-DStavlan i en pläterad boett men ser ju inte ut så... GZ!!!
Ahh skarpt öga. nä boettlock ska vara i guld.Fast är boettlocket i stål? Är boettlocket i stål till 18k boetterna?
Precis som @eriksson850 sett är locket antagligen av stål. Och med största sannolikhet är det inte en 18k boett. Dessutom har jag bara sett 18k DS med datum. Finns de ens utan? Men det som är intressant är tavlan! Kan den vara av 18k tro? Dessutom tror jag den är tridig med PAT. PEND. Vad tror ni! Vad har jag köpt?Ahh skarpt öga. nä boettlock ska vara i guld.
Jadu.. missade en sån här tavla för ett tag sen för att jag tvekade av samma anledning typ. Tavlan ser ju ut att vara i fantastiskt skick iaf!Precis som @eriksson850 sett är locket antagligen av stål. Och med största sannolikhet är det inte en 18k boett. Dessutom har jag bara sett 18k DS med datum. Finns de ens utan? Men det som är intressant är tavlan! Kan den vara av 18k tro? Dessutom tror jag den är tridig med PAT. PEND. Vad tror ni! Vad har jag köpt?
Tavlan är fin och lite ovanlig. Ska bli kul att undersöka och se vad jag köpt. Ett fynd är det oavsett.Jadu.. missade en sån här tavla för ett tag sen för att jag tvekade av samma anledning typ. Tavlan ser ju ut att vara i fantastiskt skick iaf!
Precis som @eriksson850 sett är locket antagligen av stål. Och med största sannolikhet är det inte en 18k boett. Dessutom har jag bara sett 18k DS med datum. Finns de ens utan? Men det som är intressant är tavlan! Kan den vara av 18k tro? Dessutom tror jag den är tridig med PAT. PEND. Vad tror ni! Vad har jag köpt?
Kommer att dröja några dagar innan jag har den hemma. Ska bli kul att få undersöka den...Jeg bød selv på en magen til for flere måneder siden - jeg vandt dog ikke, da @Tony C. var mere ivrig end jeg
Ser ut att vara ett fint använt exemplar.Precis som @eriksson850 sett är locket antagligen av stål. Och med största sannolikhet är det inte en 18k boett. Dessutom har jag bara sett 18k DS med datum. Finns de ens utan? Men det som är intressant är tavlan! Kan den vara av 18k tro? Dessutom tror jag den är tridig med PAT. PEND. Vad tror ni! Vad har jag köpt?
Wow spännande! Dock är väl tavlan den lite ”uppdaterade” piepan-versionen, och kronan ser ut att vara en lite senare variant? Kronan kan ju ha varit bytt någon gång dock Ska bli kul att se fler bilder!Precis som @eriksson850 sett är locket antagligen av stål. Och med största sannolikhet är det inte en 18k boett. Dessutom har jag bara sett 18k DS med datum. Finns de ens utan? Men det som är intressant är tavlan! Kan den vara av 18k tro? Dessutom tror jag den är tridig med PAT. PEND. Vad tror ni! Vad har jag köpt?
Stört bra! GrattisFick tidigare i veckan chansen att köpa en fantastiskt Speedmaster från en duktig omegasamlare. Även om jag inte riktigt trillat dit på Omega tidigare så har det länge känts som jag missat tåget för att kunna hitta något riktigt trevligt. Lite oväntat så fick jag nu chansen att fylla det tomrummet.
Den Speedmaster som jag nu hittat är inte den mest ovanliga eller dyraste modellen man kan tänka sig. Den är dock intressant då det är den första speedyn som inte har det gamla 321-urverket. Det är en sk transitional 145.022-68 som har många attribut av den legendariska månklockan men som har Omegas egna 861-verk istället för det klassiska Lemania-verket som tidigare använts.
Det som gör denna rolig i mina ögon är det fina skicket. Klockan är inte buren mycket och är i princip perfekt skick med lite ytliga repor här och där. Något som nästan är bra då jag faktiskt kommer att våga använda den jämfört med om den varit NOS.
Hoppas att ni gillar den lika mycket som jag gör.