• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens i-landsproblem/visa upp din diver's extension:

Ricrob

Patek
Re: Dagens i-landsproblem:

Vander_Hion skrev:
När man måste mikro-justera sin länk för att handleden inte är lika stor när det blir kallt ute!

Ännu mindre problem med en Ploprof! :p
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    445.7 KB · Visningar: 783
Re: Dagens i-landsproblem:

Snyggt där!

Eftersom jag inte dyker trodde aldrig jag skulle ha nytta av dykarförlängningen och har känt att det här med en fet Oris kanske inte är helt kosher. Men nu har jag insett hur bra det är att släppa på den när klockan hamnar mitt i skarven mellan jacka och handske och man vill dra åt alla spännen för att hålla kylan ute. Vips så kan man flytta upp den på armen under jackan.

Ni hör ju hur jobbigt livet kan vara ibland.
 

Knät

Cartier
Re: Dagens i-landsproblem:

Vander_Hion skrev:
Snyggt där!

Eftersom jag inte dyker trodde aldrig jag skulle ha nytta av dykarförlängningen och har känt att det här med en fet Oris kanske inte är helt kosher. Men nu har jag insett hur bra det är att släppa på den när klockan hamnar mitt i skarven mellan jacka och handske och man vill dra åt alla spännen för att hålla kylan ute. Vips så kan man flytta upp den på armen under jackan.

Ni hör ju hur jobbigt livet kan vara ibland.

Nej nej nej.. Det är ju då du använder förlängningen för att ha klockan utanpå jackan.. :mrgreen:
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Re: Dagens i-landsproblem:

Girard Perregaux enkla lösning med justering i tre steg, dykförlängning. Fungerar bra!

bild-21.jpg


_0011754.jpg
 
Re: Dagens i-landsproblem:

Knät skrev:
Vander_Hion skrev:
Snyggt där!

Eftersom jag inte dyker trodde aldrig jag skulle ha nytta av dykarförlängningen och har känt att det här med en fet Oris kanske inte är helt kosher. Men nu har jag insett hur bra det är att släppa på den när klockan hamnar mitt i skarven mellan jacka och handske och man vill dra åt alla spännen för att hålla kylan ute. Vips så kan man flytta upp den på armen under jackan.

Ni hör ju hur jobbigt livet kan vara ibland.

Nej nej nej.. Det är ju då du använder förlängningen för att ha klockan utanpå jackan.. :mrgreen:

Ahh...Scandinavian snow diving-extension...känns sådär...

20121205_180149.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Re: Dagens i-landsproblem:

Vander_Hion skrev:
Knät skrev:
Vander_Hion skrev:
Snyggt där!

Eftersom jag inte dyker trodde aldrig jag skulle ha nytta av dykarförlängningen och har känt att det här med en fet Oris kanske inte är helt kosher. Men nu har jag insett hur bra det är att släppa på den när klockan hamnar mitt i skarven mellan jacka och handske och man vill dra åt alla spännen för att hålla kylan ute. Vips så kan man flytta upp den på armen under jackan.

Ni hör ju hur jobbigt livet kan vara ibland.

Nej nej nej.. Det är ju då du använder förlängningen för att ha klockan utanpå jackan.. :mrgreen:

Ahh...Scandinavian snow diving-extension...känns sådär...

20121205_180149.jpg

:D :D :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men jag skrev ju TILL SYNES meningslösa. Jag tycker inte den är meningslös. Använde den igår när handleden var allmänt svullen.
 
Topp