Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
grym !Mögelkronograf.. Jag som skulle sluta köpa projektklockor
Mögelkronograf.. Jag som skulle sluta köpa projektklockor
Håller med om lugghålen definitivt. Hade tyvärr inte möjlighet att titta på den live innan auktionsslut. Får se hur illa det är när jag fått hem den.Så det var du som slog till. Tyckte den såg spännande ut men var lite rädd för godset vid lugghålen.
Här är din gamlaTillbaka till ruta 1 ( min första riktiga klocka ), dagens inköp. Full set inkluderat original butikskvitto
Jajamän iaf den näst nyaste av alla smp 300 man haftHär är din gamla
Kommer inte riktigt överens med länken, tycker den gör sig bättre på nato.Jajamän iaf den näst nyaste av alla smp 300 man haft
Så du kör Natostrånk på din !
Förresten , har du något OEM omega gummi för smp:n ?
Kommer inte riktigt överens med länken, tycker den gör sig bättre på nato.
Har ett gummi men inget OEM, funderar på att köpa ett till sommaren
Har testat @Knutte75 OEM, var det skönaste och mest följsamma gummi jag testat. Så kan rekommendera även om det är en dyr liten gummibitAja , jag är på jakt efter ett blått OEM. Men hade gärna testat ett före köp. Tycker ofta att gummibanden kan bli otympliga, då har man bränt pengar helt i onödan när det aldrig används =)
Ruskigt braOmega 2990-1
Aj Satan vad finOmega 2990-1
Paketöppning! Ingen Borgel. 35mm med ett FEF 380 från 1954. Lådan var ju fin;-)Söndagen kan ibland vara lite ångestfylld inför arbetsveckan, men det är också avslutsdag för en massa auktioner. Släppte ett gäng, men dess tre ska det bli kul att få hem. En svart Suverän, en stor silvertank med exploderande siffror och en Doxa som möjligen kan vara i en Borgelboett och på fin tegelstenslänk (köpte baserat på en bild ). Önskar alla en fortsatt skön söndagskväll och en bra start på veckan imorgon!
CoolEn Türler-märkt Tissot landade idag! Sliten men lite charmig.
Blank tavla?Äntligen min
JuppBlank tavla?
En gullig liten Record har landat! Stålboett och fint litet kaliber 102-verk.En Alpina, en Vulcain-banan i silver och en liten art deco-Record på väg hem!
Den för var ju riktigt kul! Hoppas få kolla in den på GTG:nLättviktsdykare på originallänk.
Dröjer nog längre än så dessvärre, men nog ska vi kunna lösa en påtittning!Den för var ju riktigt kul! Hoppas få kolla in den på GTG:n
Dagens på bukten! Fyller på med ännu ett sent 20-tal eller tidigt 30-tals art deco-ur i silver. Föll för det fint arbetade sidorna som nog skulle kunna kallas filigran. Huguenin Frères (HF) Niel, men ser inte riktigt som det jag associerar till Niello som inte har den typen av djup utan bara silver och svart.
Sjukt tjusig! Storlek på den? Ovanligt breda luggar för tiden med 20mm, väl?
Några snabba bilder på Niello-Doxan efter upphämtning på lunchen! Precis som sig bör för en 20-40–talare ett Aurore-Villeret 110 inuti och väldigt cool boett med eklöv och ekollon. Ska ta lite högupplöst och makro i helgen! Blånerade visare ser ut att vara original. Trycket på tavlan är jag inte helt säker på, men den påminner i uttryck om tidiga Antimagnetique utan radium. Ser fram emot noggrann analys av @grodslukarenx på GTG:n här framöver!Tackar! Ja, 20mm bandbredd och bra storlek med 26mm bredd och ca 35mm horn till horn. Ska bli kul att titta närmare på när den landar!