Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så passande att den här lilla godingen i silver sök upp nu på FunkyWatchFriday!
![]()
![]()
![]()
![]()
Mäktig pjäs!Så passande att den här lilla godingen i silver sök upp nu på FunkyWatchFriday!
![]()
![]()
![]()
![]()
Diameter kanske jag inte skulle säga men bredd!Diameter 46,5 mm exkl. krona - en riktig herrklocka, minsann!![]()
Diameter kanske jag inte skulle säga men bredd!
Var fick du måttet ifrån kompis, har inte ens mätt själv än!
Jag lägger den nog ändå i facket damur, men idag är ju allt möjligt!![]()
Haha, I like the way you think bro!Alright, det var så klart en medvetet väl vidlyftig användning av ordet.
Ptja... Din bild kommer ju med en inte särskilt hemlig auktionsetikett.
![]()
Superkul att du köpte den! Jag blev rätt sugen också; den har ett alldeles eget uttryckEn till udda-kronograf damp ned idag![]()
Det blev åtminstone en kronograf den kvällen, även om det gärna hade fått blivit två. Ska mäta urtavlan vid tillfälle, relationen urtavla till boett är speciellSuperkul att du köpte den! Jag blev rätt sugen också; den har ett alldeles eget uttryck!
Snyggt, läcker profil på dessa. Sätter du på fel band kommer jag skrika högt!Blev visst en liten Movado Curvex idag! Tror att det är referens 12206 med ett 440-urverk. Chronometre indikerar också att det från början var ett extra fint reglerat verk, men förstås från före tiden då detta blev standardiserat. Skulle gissa att den är från andra halvan av 1930-talet. Trenden med små ur håller i sig!![]()
![]()
![]()
Tackar! Du får gärna peka i rätt riktning! Det som sitter på är ju för brett, så jag får fixa något annat direkt! Ljust svinläder kanske? Eller gammalSnyggt, läcker profil på dessa. Sätter du på fel band kommer jag skrika högt!
Väldigt trevlig! Vad är det för referens på den där godbiten?Manuell jumbo utan skruvkrona
![]()
Det är såklart lite fritt val. Ljus gris kommer matcha tavlan superfint. Gammal brun reptil är också grymt, letar efter mörkbrun gammal alligator själv till en bubbleback. I ditt fall får bandet verkligen inte vara för tjock i kanten iaf.Tackar! Du får gärna peka i rätt riktning! Det som sitter på är ju för brett, så jag får fixa något annat direkt! Ljust svinläder kanske? Eller gammal!
6024, haft en tidigare. Klart underskattad då de blir läckert tunna utan krongängningsknas. Gjordes max 1000st under en dag är ryktet. En dag syftar nog på stämpla boetterna med serienummer men max 1000 st i den löpande serien iaf.Väldigt trevlig! Vad är det för referens på den där godbiten?
Vad är det för bandbredd på din bubbleback? Jag har lite NOSDet är såklart lite fritt val. Ljus gris kommer matcha tavlan superfint. Gammal brun reptil är också grymt, letar efter mörkbrun gammal alligator själv till en bubbleback. I ditt fall får bandet verkligen inte vara för tjock i kanten iaf.
Kände inte till modellen, men håller verkligen med om att den ligger snyggt på armen!6024, haft en tidigare. Klart underskattad då de blir läckert tunna utan krongängningsknas. Gjordes max 1000st under en dag är ryktet. En dag syftar nog på stämpla boetterna med serienummer men max 1000 st i den löpande serien iaf.
Är tyvärr 17 mm där. Jagar då även 18 för de brukar man kunna skära till lite. Har du typ 14 på din?Vad är det för bandbredd på din bubbleback? Jag har lite NOSsom jag skänker till behövande! Jag tror de flesta är 16mm!
Ja, tror det är 14, men får mäta när den landar! Ska kolla om inte någon är 17! Jag hade över 100 ett tag, men har skänkt på KS och GTG!Är tyvärr 17 mm där. Jagar då även 18 för de brukar man kunna skära till lite. Har du typ 14 på din?
Har du ett över är jag mycket intresserad till min gamla movado!Vad är det för bandbredd på din bubbleback? Jag har lite NOSsom jag skänker till behövande! Jag tror de flesta är 16mm!