• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Fet! En lik men ändå annorlunda dök upp i flödet för mig precis.

Väldigt fin, men lite av ett fantasipris tycker jag!

Landade en lite lagom härjad Kontiki på lunchen. Ska förstås få ett mer passande armband ikväll och korrekt krona så småningom!
IMG_9061.jpeg

S

Seems like your are more correct, seems like a grand luxe brick bracelet, for 168002 and other models. Mid/late 60s. But have also seen them on 2782/2799 de luxe omegas from mid 1950s.

I saved this bracelet from getting scapped for melt value 😅
Dont I have seen this originally for de luxe models (2799 or 2853) I think only for the grand luxe references.

Scrap value is high these days, is it 18k or 14k?

Det kom ett paket, representativt för innehållet.
IMG_2502.jpeg

IWC från 70-talet, tonneauformad, 18k guld.
IMG_2640.jpeg

Slog mig när jag fick hem den att den ser precis ut som ett litet herrur. Får väl starta tråden ”Kvinnlig nog att bära herrur”…
IMG_2636.jpeg

Borstad sida, välvt glas.
Och originalspänne!
IMG_2641.jpeg
Helt klart ett gubbigt damur.

Ps. Blir man arg på fula hål i skinnband kan man fetta in dem, brukar synas mindre då. Kanske även måla om det skulle hjälpa. Har varit i den sitsen själv...

Det kom ett paket, representativt för innehållet.
IMG_2502.jpeg

IWC från 70-talet, tonneauformad, 18k guld.
IMG_2640.jpeg

Slog mig när jag fick hem den att den ser precis ut som ett litet herrur. Får väl starta tråden ”Kvinnlig nog att bära herrur”…
IMG_2636.jpeg

Borstad sida, välvt glas.
Och originalspänne!
IMG_2641.jpeg

Väldigt kul modell! Har sällan sett IWC i det utförandet, extra plus till spännet. Hur tycker du att den känns, stor/liten?

🙂🙏🏻
Är mycket nöjd med storleken, var ute efter ett litet och mumsigt ur. Den är snäppet större än mini tanken vilket gör den mindre extrem. För storleksreferens:
IMG_2667.jpeg
IMG_2666.jpeg

Bra! Tack för referensen. En del tanks av det snittet upplevs ganska stora, ibland för stora. Hade en JLC som liknar den, men som jag sålde för att den kändes off i proportionerna. Din känns mer kvadratisk. ☺️

Din ihärdighet kring loppisfynd är imponerande. Fin Omega och Tissot!

Jag tackar, bugar och bockar. Denna var lite utav en boomerangaffär. En dam jag träffade och hade ett långt trevligt samtal med på en bakluckeloppis. Skickade bilder på lite ur hon ärvt från sin far. Vi kom överens och jag hänvisade till lokalt auktionshus för värdering. Så inga loppispriser här. Men allt kan inte kosta tvåsiffrigt. 😂 Otroligt glad i dessa! omegan har jag redan hunnit vårda tillbaka. Behöver dock ett mer passande band.

IMG_1688.jpeg

Jag tackar, bugar och bockar. Denna var lite utav en boomerangaffär. En dam jag träffade och hade ett långt trevligt samtal med på en bakluckeloppis. Skickade bilder på lite ur hon ärvt från sin far. Vi kom överens och jag hänvisade till lokalt auktionshus för värdering. Så inga loppispriser här. Men allt kan inte kosta tvåsiffrigt. 😂 Otroligt glad i dessa! omegan har jag redan hunnit vårda tillbaka. Behöver dock ett mer passande band.

IMG_1688.jpeg

Jag såg din post på Instagram, mycket tjusigt. Är det udda luggmått på den där eller är bandet mindre än 18? Tycker den här iofs gör sig bäst på länk, blir fint följsam mot boetten. Men det kan funka med ett fint läderband också, gärna då brunt eller orange som du har för att att förstärka 70-talskänslan. Flex behöver inte vara fel heller….. just sayin…. innan jag blir hängd. 😅

Jag såg din post på Instagram, mycket tjusigt. Är det udda luggmått på den där eller är bandet mindre än 18? Tycker den här iofs gör sig bäst på länk, blir fint följsam mot boetten. Men det kan funka med ett fint läderband också, gärna då brunt eller orange som du har för att att förstärka 70-talskänslan. Flex behöver inte vara fel heller….. just sayin…. innan jag blir hängd. 😅
C-shape mäter 19 mellqan luggarna :)

Tillbaka
Topp