C-shape mäter 19 mellqan luggarna![]()
Makes sense! Har aldrig haft en så ej behövt lida av detta bistra faktum.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
C-shape mäter 19 mellqan luggarna![]()
Jag har haft turen att fånga två Connys i toppskick, och oturen att pricka in båda modeller som mäter 19mm mellan luggarna (denna c:shape mäter typ 18.8mm). Otroligt svårmättat, men Länk-länken som @80-talet bjöd på ska jag se om jag kan knipa. Tack för det!Makes sense! Har aldrig haft en så ej behövt lida av detta bistra faktum.
Fastnade lite vid den idag, är det originaltrycket? Gick aldrig så långt att jag kollade upp dessa. Ovanligt med svarta tavlor.Knep denna idag![]()
![]()
Tittade på den häromdagen, subdials kändes onekligen ommålade. Men trevlig storlek, både den och tvillingen i doubléFastnade lite vid den idag, är det originaltrycket? Gick aldrig så långt att jag kollade upp dessa. Ovanligt med svarta tavlor.
Det är nog inte originaltryck, orkade heller inte dyka mig inn haha.Fastnade lite vid den idag, är det originaltrycket? Gick aldrig så långt att jag kollade upp dessa. Ovanligt med svarta tavlor.
Jag funderade på att köpa den i double också men i sista sekund tyckte jag att då hade jag vart för girig.Tittade på den häromdagen, subdials kändes onekligen ommålade. Men trevlig storlek, både den och tvillingen i doublé
Blev visst en till Alpina Rough Wear idag! Hade glömt att jag lagt bud!
![]()
![]()
![]()
Riktigt fin boett men kronan fångade verkligen min blick!Blev visst en till Alpina Rough Wear idag! Hade glömt att jag lagt bud!
![]()
![]()
![]()
Så kallad prästhatt!Riktigt fin boett men kronan fångade verkligen min blick!
Det tackar jag för x2!I gengäld så hade jag glömt att lägga bud.
Jag gillar’n!
Tjusig! Vad är det fått mått på den?Nu får det räcka med månfas för mig.
![]()
34 mm!Tjusig! Vad är det fått mått på den?
Tjusig! Vad är det fått mått på den?
Inkomna i veckan.
En skabbig 40-50 tals Eterna och en Certina.
![]()
För oss som mer gillar de funkiga 70-talet är 60-talet det sista årtiondet med gubb-klockor.Argonauten är en rätt snygg klocka faktiskt, alltid tyckt att de känts rappliga i jämförelse med 60-talarna, men coola.
För oss som mer gillar de funkiga 70-talet är 60-talet det sista årtiondet med gubb-klockor.![]()
Insidan av glaset är buktad förmodar jag? Blir knasiga brytningsfel då.Nyinkommet guld. Väldigt trevlig. Jättefint skick i 18k. Forskat lite på vad det kan vara, men hittar inga direkta ledtrådar. Vad jag fått fram är klockan förmodligen från 1939 med tanke på stämplarna i boetten. Boetten tycks vara tillverkad i England av N&V, vilka det nu var? Tydligen har de även levererat till Vacheron Constantin (här samtida klocka);
![]()
Vacheron Constantin - hallmarks and case numbers about this one
Watchprosite - A beautiful vintage V&C made in 1930s , three tone gilt dial. The inside of the caseback is very interesting. Please see the second photo. rectangle 1 , british hallmarks , not british import hallmarks . rectangle 2 , switzerland hallmarks , but lacking the queen hallmark , I have...www.watchprosite.com
Lustigt brytningsfel i glaset som jag aldrig varit med om tidigare. I vissa vinklar ser tavlan helt sned ut.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Galet bra ”565”! Är den inte lite för stor för digEfter några nervösa dagar av väntande och velande om ett blocketköp överhuvudtaget skulle dyka upp, så dök den upp. Brist på bilder och mätanordning gjorde det väldigt oklart vad det var. Men gladeligen var det faktiskt vad jag hoppades att det skulle vara.
Nu med temporärt lånad (mer rätt) krona och ett nyinstallerat akryl. Ska se om jag kan hitta en sekundvisare som tar sig hela vägen ut då den som sitter påverkar har gått av.
Men. En 35mm 565 Doxa i FB boett, för att fira in fredagen.Trevlig helg alles.
![]()
Jämarns vilket ur!!Denna tråden kan vi visa våra sista vintage köp!
Jag kan borja
Köpte den igar!
Omega Speedmaster 145.022-69ST
![]()
![]()
![]()
![]()
Riktigt fin, cool profil!Har nu budat hem en av de allra ovanligaste Borgel-boetterna!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()