• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Knep denna idag :)
IMG_3690.png

Nyinkommet guld. Väldigt trevlig. Jättefint skick i 18k. Forskat lite på vad det kan vara, men hittar inga direkta ledtrådar. Vad jag fått fram är klockan förmodligen från 1939 med tanke på stämplarna i boetten. Boetten tycks vara tillverkad i England av N&V, vilka det nu var? Tydligen har de även levererat till Vacheron Constantin (här samtida klocka);

Lustigt brytningsfel i glaset som jag aldrig varit med om tidigare. I vissa vinklar ser tavlan helt sned ut.

IMG_0869.jpeg
IMG_0870.jpeg
IMG_0872.jpeg
IMG_0821.jpeg
IMG_0824.jpeg
IMG_0832.jpeg
IMG_0836.jpeg
IMG_0831.jpeg

Nyinkommet guld. Väldigt trevlig. Jättefint skick i 18k. Forskat lite på vad det kan vara, men hittar inga direkta ledtrådar. Vad jag fått fram är klockan förmodligen från 1939 med tanke på stämplarna i boetten. Boetten tycks vara tillverkad i England av N&V, vilka det nu var? Tydligen har de även levererat till Vacheron Constantin (här samtida klocka);

Lustigt brytningsfel i glaset som jag aldrig varit med om tidigare. I vissa vinklar ser tavlan helt sned ut.

IMG_0869.jpeg
IMG_0870.jpeg
IMG_0872.jpeg
IMG_0821.jpeg
IMG_0824.jpeg
IMG_0832.jpeg
IMG_0836.jpeg
IMG_0831.jpeg
Insidan av glaset är buktad förmodar jag? Blir knasiga brytningsfel då.

Efter några nervösa dagar av väntande och velande om ett blocketköp överhuvudtaget skulle dyka upp, så dök den upp. Brist på bilder och mätanordning gjorde det väldigt oklart vad det var. Men gladeligen var det faktiskt vad jag hoppades att det skulle vara.

Nu med temporärt lånad (mer rätt) krona och ett nyinstallerat akryl. Ska se om jag kan hitta en sekundvisare som tar sig hela vägen ut då den som sitter påverkar har gått av.

Men. En 35mm 565 Doxa i FB boett, för att fira in fredagen. 🎉 Trevlig helg alles.

IMG_2583.jpeg

Efter några nervösa dagar av väntande och velande om ett blocketköp överhuvudtaget skulle dyka upp, så dök den upp. Brist på bilder och mätanordning gjorde det väldigt oklart vad det var. Men gladeligen var det faktiskt vad jag hoppades att det skulle vara.

Nu med temporärt lånad (mer rätt) krona och ett nyinstallerat akryl. Ska se om jag kan hitta en sekundvisare som tar sig hela vägen ut då den som sitter påverkar har gått av.

Men. En 35mm 565 Doxa i FB boett, för att fira in fredagen. 🎉 Trevlig helg alles.

IMG_2583.jpeg
Galet bra ”565”! Är den inte lite för stor för dig 😇!

Första klockan med blank svart urtavla jag äger, tyckte denna var riktigt trevlig. Har gått på Stockholms Militariamässa i många år men det här var andra gången jag stöter på något i klockväg värt att köpa. 400 spänn var kanske inte fyndpris, men likväl en bra deal kan jag tycka.

Om någon vill sälja ett 17mm-band i lite äldre stil (helst svart), hör gärna av dig!
IMG_2245.jpeg
IMG_2239.jpeg

Tillbaka
Topp