• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Första klockan med blank svart urtavla jag äger, tyckte denna var riktigt trevlig. Har gått på Stockholms Militariamässa i många år men det här var andra gången jag stöter på något i klockväg värt att köpa. 400 spänn var kanske inte fyndpris, men likväl en bra deal kan jag tycka.

Om någon vill sälja ett 17mm-band i lite äldre stil (helst svart), hör gärna av dig!
IMG_2245.jpeg
IMG_2239.jpeg

Tycker Labora är riktigt trevlig, fullt jämförbar med Tissot Antimagnetique och lika bärbar. Går liksom den sistnämnda att finna med snygga zontavlor och patineringar idag. Tycker personligen bruna/orange grisband passar dessa bra, men svart+svart funkar ju alltid.

Tycker Labora är riktigt trevlig, fullt jämförbar med Tissot Antimagnetique och lika bärbar. Går liksom den sistnämnda att finna med snygga zontavlor och patineringar idag. Tycker personligen bruna/orange grisband passar dessa bra, men svart+svart funkar ju alltid.
Har alltid varit lite konservativ i mina bandval och kört svart, men till denna tänkte jag också att något brunt t ex grisband nog skulle vara snyggt. Får hålla utkik!

Har haft ett gäng Zenith 135 och de jag tycker är de allra finaste är de ganska sena (60-tal) som fick det futuristiska namnet 2000. En maffig 35,5mm vattentät boett med mycket gods och fina ljusa tavlor med snygga visare. Nu har jag hittat en igen, som jag tycker är den coolaste varianten. Bara Zenith på tavlan, index med en diskret onyx i mitten på varje, 2000 på baklocket och ett rodinerat Chronometre-märkt 135-verk inuti. Behöver bara serva och fixa en krona!
IMG_9799.jpeg
IMG_9800.jpeg
IMG_9801.jpeg
IMG_9802.jpeg
IMG_9803.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp