• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens klocka - Nya regler!

ENICAR Sherpa från 1960, ref 100/220 APNS

IMG_0235.jpg

image.jpg

Nu blir jag nästan känslosam, men kvällens klocka är en gammal Seiko 6308 801L, repig och jävlig, aldrig servad och förmodligen inte värd pengarna för det heller. Men just nu värd mer än rolexar, omegor och annat som ligger i lådorna. Klockan tillhörde nämligen min far som hastigt gick bort året innan jag fyllde 30. Jag kommer ihåg att jag fick låna den några månader i högstadiet eftersom han inte längre använde den, och jag tyckte då att det var helt sjukt att den inte hade batteri utan fortsatte gå så länge man rörde på armen. Begrep inte hur det gick ihop. Nu har den legat hos mig sedan några år. Har aldrig använt den då jag snabbt konstaterat att länken numera var för tight. Det slog mig aldrig att jag kunde byta band, förrän idag. Så nu har jag på mig pappas gamla klocka för första gången på mer än 20 år, känns fint. Får en tår i ögat 😊.

Tillbaka
Topp