• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens klocka - Nya regler!

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
GS SBGJ001
31BE7E09-1CA7-4774-9DA6-36CE2340238C.jpeg
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Helt ärligt, hur svårt ska de vara att följa reglerna för tråden?

Inga kommentarer i denna tråd!
Helt ärligt.
Nu såg jag inte vilka kommentarer som avlägsnades denna gång, men eftersom det är så svårt för medlemmarna att hålla sig till reglerna kanske det finns en önskan och ett behov från medlemmarna att beskriva sina klockbilder, motivera sitt klockval för dagen och kommentera och fråga kring andras klockor? Sålänge det är relevanta kommentarer kanske det bara förhöjer trådens attraktivitet?
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
Helt ärligt.
Nu såg jag inte vilka kommentarer som avlägsnades denna gång, men eftersom det är så svårt för medlemmarna att hålla sig till reglerna kanske det finns en önskan och ett behov från medlemmarna att beskriva sina klockbilder, motivera sitt klockval för dagen och kommentera och fråga kring andras klockor? Sålänge det är relevanta kommentarer kanske det bara förhöjer trådens attraktivitet?

Point taken, med denna tråd skapade vi ett ställe att hitta inspiration till nästa klockköp med endast relevant information, utan att behöva ta sig igenom den mängden kommentarer som blir i en normal tråd. Trådens behov finns, men vi har fortfarande vad gör du och din klocka just nu. Där det är fritt fram, utan restriktioner till kommentarer etc.


https://klocksnack.se/threads/vad-gör-du-och-din-klocka-just-nu-sammanslagen-tråd.4964/page-8411
 
Senast ändrad:

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Håller faktiskt med @urkvinnan. Någon enraders kommentar borde väl kunna accepteras. Om avsikten är att:
"att hitta inspiration till nästa klockköp"
, så tycker jag personligen inte att det räcker med endast en ref och modellbeteckning för att det ska vattnas i munnen. En kommentar i stil med "finns någon kvar på C24" eller "begränsad upplaga" eller "köpt hos xxxx i Italien" tänker jag på. Men det är kanske svårt att hålla det i styr, det förstår jag, men lite mer info är rätt nyttigt. Vad gör du och din klocka tråden har ju spårat ur med alla mat- och tv bilder som har rätt lite med klockor att göra. IMO.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Point taken, med denna tråd skapade vi ett ställe att hitta inspiration till nästa klockköp med endast relevant information, utan att behöva ta sig igenom den mängden kommentarer som blir i en normal tråd. Trådens behov finns, men vi har fortfarande vad gör du och din klocka just nu. Där det är fritt fram, utan restriktioner till kommentarer etc.


https://klocksnack.se/threads/vad-gör-du-och-din-klocka-just-nu-sammanslagen-tråd.4964/page-8411
Aha.
Jag hade inte förstått att tråden har en kommersiell vinkling och att syftet var att medlemmarna här skulle hitta inspiration till nästa klockköp. Det framgår inte i trådens instruktioner.
Om så är fallet tycker jag nog att fler bilder på klockan i olika vinklar kunde vara befogat i samma inlägg och eventuellt någon liten insäljande text.
Och framför allt tror jag att regelefterlevnaden ökar om syftet med tråden framgår i instruktionerna.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
Aha.
Jag hade inte förstått att tråden har en kommersiell vinkling och att syftet var att medlemmarna här skulle hitta inspiration till nästa klockköp. Det framgår inte i trådens instruktioner.
Om så är fallet tycker jag nog att fler bilder på klockan i olika vinklar kunde vara befogat i samma inlägg och eventuellt någon liten insäljande text.
Och framför allt tror jag att regelefterlevnaden ökar om syftet med tråden framgår i instruktionerna.


Vi tyckte en tråd med bilder behövdes, därför skapades denna. Då inga kommentarer ska ske i tråden blir den ett enkelt sätt att se bilder på klockor, på ett klockforum.

Vad det verkar så finns det en eftersaknad av en tråd som är nått mitt mellan denna och vad gör du och din klocka just nu. Det finns inte nu men inget hindrar att vi skapar den, om det är det så många som saknar det.
 
Topp