• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens klockbaksida

IMG_20180814_230837767.jpg
 
Går det visa framsidan på denna coola klocka? :)
baksida.JPG


Ja givetvis, om det är tillåtet i denna baksidestråd? Om inte får moderatorn helt enkelt plocka bort detta inlägg. Jag har faktiskt två klockor av denna jubileumsmodell. En med svart urtavla och vita visare, en med vit urtavla och blånerade visare. Visar bådas framsida nedan även om det är den förstas baksida på den tidigare (och ovan) visade baksidesbilden. Bägge har förstås samma gravyr på baksidan.

Avslutningsvis en bild på det flygplan, en Junkers W 33, vilket var det första flygplanet som lyckades korsa Atlanten i öst-västlig riktning och den rutt man kom att flyga. Den 12 april 1928 lyfte flygplanet från Baldonnell utanför Dublin på Irland för att 36 och en halv timma senare landa vid Greenly Island på Kanadas östkust. W 33:ans kropp och vingar var täckta av korrugerad duraluminiumplåt, ett signum för Junkers tidiga flygplansmodeller. Klockans urtavla har därför denna typ av struktur.

junkers1.jpeg

junkers.JPG

96F52F9B-969A-4C4F-B64F-3BC89099803D.jpeg

AtlantikErfurth_65.jpg
 
Senast ändrad:
baksida.JPG


Ja givetvis, om det är tillåtet i denna baksidestråd? Om inte får moderatorn helt enkelt plocka bort detta inlägg. Jag har faktiskt två klockor av denna jubileumsmodell. En med svart urtavla och vita visare, en med vit urtavla och blånerade visare. Visar bådas framsida nedan även om det är den förstas baksida på den tidigare (och ovan) visade baksidesbilden. Bägge har dock förstås samma gravyr på baksidan.

Avslutningsvis en bild på det flygplan, en Junkers W 33, vilket var det första flygplanet som lyckades korsa Atlanten i öst-västlig riktning och den rutt man kom att flyga. Den 12 april 1928 lyfte flygplanet från Baldonnell utanför Dublin på Irland för att 36 och en halv timma senare landa vid Greenly Island på Kanadas östkust. W 33:ans kropp och vingar var täckta av korrugerad duraluminium, ett signum för Junkers tidiga flygplansmodeller. Klockans urtavla har därför denna typ av struktur.

junkers1.jpeg

junkers.JPG

96F52F9B-969A-4C4F-B64F-3BC89099803D.jpeg

AtlantikErfurth_65.jpg
Riktigt cool historia. Tack! :)
Vad är det för ref förresten?
 
Senast ändrad:
baksida.JPG


Ja givetvis, om det är tillåtet i denna baksidestråd? Om inte får moderatorn helt enkelt plocka bort detta inlägg. Jag har faktiskt två klockor av denna jubileumsmodell. En med svart urtavla och vita visare, en med vit urtavla och blånerade visare. Visar bådas framsida nedan även om det är den förstas baksida på den tidigare (och ovan) visade baksidesbilden. Bägge har förstås samma gravyr på baksidan.

Avslutningsvis en bild på det flygplan, en Junkers W 33, vilket var det första flygplanet som lyckades korsa Atlanten i öst-västlig riktning och den rutt man kom att flyga. Den 12 april 1928 lyfte flygplanet från Baldonnell utanför Dublin på Irland för att 36 och en halv timma senare landa vid Greenly Island på Kanadas östkust. W 33:ans kropp och vingar var täckta av korrugerad duraluminiumplåt, ett signum för Junkers tidiga flygplansmodeller. Klockans urtavla har därför denna typ av struktur.

junkers1.jpeg

junkers.JPG

96F52F9B-969A-4C4F-B64F-3BC89099803D.jpeg

AtlantikErfurth_65.jpg
Dom var riktigt fina!
 
Tillbaka
Topp