• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens klockbaksida

Älskar fint graverade baklock! Det förhöjer verkligen en klockas känsla. Önskar alla klockor hade det istället för dessa bedrövliga glasbaksidor. Enda gången det är motiverat med glas är när Lange har det. Typ. Hur spännande är det att se ännu en massproducerad rotor från Omega eller ETA liksom?
Nu tycker jag man inte behöver upp på Lange-nivå för att vilja se det. Glashütte Original med rotor är sevärda. Rolex nya 7135 (Land-Dweller) känns sevärt. Helt ok att visa men jo, sett färdigt på Omegas 8XXX efter 10 år nu så RM 40mm som jag postat här tidigare verkligen ett föredöme. Måste säga att Speedy 3861 faktiskt är kul att kunna se. Men Sinn med Sellita-verk eller Tissot PRX med PM80, vem vill se det? Finns värre typ Seiko NH35 i mikromärken...

Nu tycker jag man inte behöver upp på Lange-nivå för att vilja se det. Glashütte Original med rotor är sevärda. Rolex nya 7135 (Land-Dweller) känns sevärt. Helt ok att visa men jo, sett färdigt på Omegas 8XXX efter 10 år nu så RM 40mm som jag postat här tidigare verkligen ett föredöme. Måste säga att Speedy 3861 faktiskt är kul att kunna se. Men Sinn med Sellita-verk eller Tissot PRX med PM80, vem vill se det? Finns värre typ Seiko NH35 i mikromärken...
Mmm. Dessutom gillar jag personligen inte den "kladdiga" känslan safirglas ger mot huden. Stål känns mycket naturligare och skönare tycker jag.

Instämmer helt här! Ett massproducerat Sellita, ETA eller motsvarande ska man gömma bakom ett lock. Lägger man däremot lite kraft och energi tycker jag man ska få visa upp det!

Exempelvis tillverkar inte Frederique Constant de snyggaste urverken i branschen, men i det här fallet är det tillräckligt för att visas upp

1000006439.jpg

Tillbaka
Topp