• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Vad har jag köpt? Ser ut kunna vara ett Valjoux 7733. Misstänker tavla/visare bytta nån gång. Cirka 40mm och 20mm luggar. Tickar och går gott. Tyckte den var skoj hursom helst.

IMG_9396.webp
IMG_9397.webp
IMG_9398.webp

Bar trevligt och snyggt. Helt klart ett fynd för 20 spänn.
Snyggt. Hade lätt pröjsat det femdubbla.
Tack! Det var inte utan att man skämdes lite när man betalade.

Upptäckte en kul grej när jag försökte ställa datum, Citizen verkar ha trott att klockan eller jordelivet inte skulle klara sig till efter år 2020, efter det hoppar den tillbaka till 1980… 😅

Kanske inte så spännande men hittade denna på lokala loppisen, 20 spänn bad dom snällt om. Fick lägga det dubbla på ett nytt batteri och klämde på en casiolänk som jag hade hemma. :cool:
IMG_4833.webp
Stort grattis till ett bra fynd 😀, ja de flesta gamla 70-80 tals digitala underverken brukar iaf inte gå längre än ev 1999 men även ibland som ditt fynd lite kortare 😂 men fantastiska överlevare är många av dem 💪

Ni som är ute mycket, vad brukar ni tänka på?

Komma tidigt. Fråga de som har lite klockor om de har fler. Kanske fokusera på de säljare som inte sitter på massor av klockor, då det som regel är utplockat hos dem och de vet även vad saker är värda.

Köpa klockor som fungerar, om de är mekaniska.

Tillbaka
Topp